After Fahrenheit, the world just isn't the same place...
A harmadik évezred küszöbére, mint ahogyan már azt jó páran előre is sejtettük, a mozi és a PC ipar jövője összefonódni látszik. Nincsenek is jobb példák erre a második félévben lezajlott hatalmas játékdömperben helyet foglaló filmeket alapul vevő holmiknál. Akik rendszeresen olvassák a kritikáimat, azoknak ez a kis monológ már biztos ismerős lehet, így az akkortájt elkezdett gondolatmenetemet folytatnám egy újabb játék bemutatásával, a Fahrenheit-tel. Előzetes anyagról lévén szó azonban így még én is csak ígérgetni tudok, de az alcímnek választott pár szót elolvasva bízom a Quantic Dream-ben, hogy mindent olyanra fognak csinálni, amilyennek elterveztek még úgy 2001. szeptembere tájékán.
A reformátorok feladata ezúttal sem könnyű, ugyanis a fejükbe vették, hogy a Fahrenheit név mögé egy olyan világot teremtenek, amely nem kevesebb, mint 13 epizódnak fog otthont adni. Nem titok ugyanis: a progi egy 13 részes sorozatból fog állni, melynek a fejezetei - jelen pillanatban úgy néz ki - körülbelül havonta látnak majd napvilágot. Az összefüggő cselekményszálak révén pedig könnyen megtörténhet a harmadik évezred PC iparának az első nagy áttörése, miszerint a számítógépek ténylegesen többet fognak nyújtani a mára már korszerűtlenné vált televíziónál.
Szerepelosztások, avagy te, mikor, mi...
A játékbeli hűvös New York most nem a "Hejj de király ez az Amerika!" feelinget fogja magába ölelni. Történetünk szerint ugyanis Lucas Kain, a progi főszereplője, aki rituális gyilkosságokat követ el sorozatban, és akinek az első rész keretein belül a bőrébe bújva kell egy profi rendőrduó - nevezetesen Carla Valenti és Tyler Miles - elől meglépnünk. Itt jön a Fahrenheit zsenialitása, ugyanis a második epizódban a Quantic Dream ígérete szerint a zsernyákok egyik tagját fogjuk irányítani! Sajnos azonban azt még pontosan nem tudjuk, hogy minden részben más karakter életének az egyengetését kell-e elvállalnunk, de az már biztos, hogy Lucas Kain barátnője is egyszer a mi kezünk alá kerül (khmm... :) ).
Mivel a játék előreláthatóan havonta fog megjelenni, a részek nem fognak hosszú játékidővel kecsegtetni. Várhatóan egy-egy epizód 6-10 óra játékidő erejéig fog minket majd elkápráztatni. Igen, jól olvassátok elkápráztatni, ugyanis az ICE névre keresztelt legkorszerűbb 3d-s engine fut majd a Fahrenheit alatt. Az természetesen már egy másik kérdés, hogy a sorozat vége fele ez a motor mennyire lesz korszerű, de ezt bízzuk bátran a jövőre.
PC vs. TV
Gondolom sokan elgondolkodtatok a cikk olvasása alatt az első alfejezetbeli feltételezésemen, miszerint a PC leigázhatja a televíziót. E mellett szóljon még további érvként, hogy a játék irányítása végtelenül egyszerű lesz. A szokásos egér mellett mindössze 2 billentyűt kell majd még néha használnunk az irányításnál, így ez első hallásra meglehetősen kényelmesnek tűnik. További fantasztikus húzásnak tűnik az is, hogy a harmadik személyű nézetben történő játékmenet helyszínein több kameraállás is a rendelkezésünkre áll, így kedvünkre válogathatunk majd ezek között. Kiváncsi leszek arra, hogy a felhasználók majd mennyire lesznek jók játékosként illetve operatőrként, de ezzel egyetemben aggodalmamat is kifejezem ennél: remélem nem vágja haza a játékmenetet.
Az előzetes végén kanyarodjunk még vissza egy picit a technikai dolgokhoz. Szerencsénkre a játék kényelmesen elfut egy 300-as Pentiumon, ami mondjuk 64 megabájt Rammal van megpakolva, tehát nem szükségeltetik a Fahrenheit-hez erőmű. Úgy néz ki, hogy a cucc csak PC-n fog megjelenni, aminek én nagyon örülök (konzolosok: Bocsika!) hisz legalább még vannak olyan fejlesztőcsapatok, akiket az Xbox, és egyéb szemet gyönyörködtető konzolok nem ejtettek a kísérteties csapdájukba. A program első epizódja idén májusban jelenik meg, de ez még sajnos nem 100%-os dátum.
Kapcsolódó linkek: