Ugyan ideig-óráig sikerült a Facebooknak elterelnie a felhasználók figyelmét az Oculus Rift felvásárlással, most a legújabb bejelentésükkel kapcsolatban újra a középpontba kerülnek az igazán forró és releváns kérdések. Konkrétan arról van szó, hogy mit csinál a cég azokkal a dolgokkal, amiket megtud rólatok.
A személyes adatok felhasználása és védelme a net semlegesség mellett az informatikai világ egyik legfontosabb modern kérdése, ennek pedig nagyon jó oka van: valószínűleg nem gondoltok bele napi szinten, de az elmúlt évtizedben megsokszorozódott az egy ember által átlagosan megtermelt információ mennyisége. Viszont az is igaz, hogy ez a fajta információáradat főképp a modern, felhasználó-központú internet terméke, így még nincs meg az a rutin, ami ennek az adatnak a megfelelő elbírásálához és védelméhez kell. Márpedig egy olyan cégnek, mint a Facebook ez érzékeny kérdés, és már volt is a múltban pár vitájuk a témával kapcsolatban.
Ennek folytatásaképp egy újabb megkérdőjelezhető feature fog bemutatkozni az oldalon: a cég bejelentette, hogy a közeljövőben az alkalmazásokból és a böngészési adatokat felhasználva fog célzott hirdetéseket megjeleníteni a felhasználóknak. Ez az ötlet egyébként nem új az interneten, de a Facebook még csak most vezeti be. A rendszer az elkövetkező hetekben fog bemutatkozni, a reklámcégek pedig minden begyűjtött információhoz hozzá fognak férni.
Szerencsére a cég állítása szerint biztosítani fogja a lehetőséget arra, hogy kilépjünk ebből a rendszerből, valamint arra is lesz mód, hogy egyes márkákat eltávolítsunk a falunkról, de azért továbbra is vigyázzatok arra, hogy milyen adatokat osztotok meg magatokról, mert ezek sokkal több mindent árulnak el rólatok, mint elsőre gondolnátok.
Aki szeretne kiszállni az adatgyűjtési folyamatból, az a Digital Advertising Alliance weboldalán tudja ezt megtenni, de azzal is tudtok segíteni magatokon, ha megválasztjátok, hogy melyik oldalnak engeditek meg a sütik tárolását.
Ti mit gondoltok erről?