Hirdetés

Jó ötlet a barátnőd után mintázni a játékbeli karaktered?

|

Bár a szakemberek eddig nem nagyon foglalkoztak ezzel a kérdéssel, úgy tűnik, egész sokan alkotják újra korábbi vagy jelenlegi szerelmüket a legkülönbözőbb játékokban, így túllendülve például egy szakításon.

Hirdetés

Van, aki csak nagyon ritkán kötődik különösebben játékbeli karakterekhez, de mint kiderült, egy-egy karaktermodell a legfontosabb kapcsolataink kiterjesztése is lehet. A Vice egyik munkatársa, Cecilia D'Anastasio nézett utána, milyen különleges okai lehetnek annak, hogy valaki a volt vagy jelenlegi partnere hasonmásaival játszik.

Ennek kapcsán több gamer témába vágó sztoriját is összegyűjtötte, de emellett a játékosok viselkedését elemző pszichológusokat is megkérdezett róla, vajon miért választanak férfiak olyan gyakran női karaktereket. Jamie Banks, a West Virginia egyetem tanára szerint például segíthet akár továbblépni egy fájó szakításon, akár felidézni a kedves emlékeket, ha egy volt partnerünket láthatjuk viszont egy játékbeli karakter képében. Valami hasonló járhatott az egyik megkérdezett játékos, Hobbes fejében is, amikor tíz korábbi barátnőjét alkotta meg az XCOM 2 karakterszerkesztőjével, tudván, hogy sokuk nem fog eljutni a kampány végéig.

Elmondása szerint a végigjátszás során a kicsinyes bosszú gondolatai helyett az járt a fejében, hogy meg kell óvnia a csapat tagjait. D'Anastasio viszont több olyan játékossal is beszélt, aki nem feltétlenül korábbi szerelmeit, hanem jelenlegi barátnőjét ültette át digitális formába. Henry, aki szintén az XCOM 2-ben csinált mesterlövészt a barátnőjéből (a lány kérésére), osztotta Hobbes véleményét, miszerint hozzáadott a játékélményhez, hogy sokkal jobban kötődött az adott csapattaghoz. Viszont Henry szerint a valós kapcsolatukhoz is egy új réteget adott, hogy barátnője játékbeli alien-ölő képességeivel is viccelhet olykor.

A legfurcsább sztori viszont korántsem az övék, hanem Rhys Ian Harrisé volt, aki nem csupán egy modot készített két éve akkori barátnője mintájára, hanem a kétes "Élvezd a barátnőm" címmel meg is osztotta a karaktermodellt. A Skyrim legnépszerűbb, modokkal foglalkozó oldalán több mint tízezren le is töltötték a Natalie alapján megalkotott társat, akit Harris azért hozott létre, mert a hölgy féltékeny volt játékbeli kalandozótársára, Viljára. Bár a mod készítője szerint Natalie-nak semmi problémája nem volt a karakter megosztásával, kicsit nehéz elhinni, hogy ennek nem volt köze nem sokkal később megtörtént szakításukhoz.

Ti hogy álltok ezzel? Mi alapján készítetek karaktert? Szoktatok az ellenkező nem szerepében játszani a játékokban?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)