Van, aki csak nagyon ritkán kötődik különösebben játékbeli karakterekhez, de mint kiderült, egy-egy karaktermodell a legfontosabb kapcsolataink kiterjesztése is lehet. A Vice egyik munkatársa, Cecilia D'Anastasio nézett utána, milyen különleges okai lehetnek annak, hogy valaki a volt vagy jelenlegi partnere hasonmásaival játszik.
Ennek kapcsán több gamer témába vágó sztoriját is összegyűjtötte, de emellett a játékosok viselkedését elemző pszichológusokat is megkérdezett róla, vajon miért választanak férfiak olyan gyakran női karaktereket. Jamie Banks, a West Virginia egyetem tanára szerint például segíthet akár továbblépni egy fájó szakításon, akár felidézni a kedves emlékeket, ha egy volt partnerünket láthatjuk viszont egy játékbeli karakter képében. Valami hasonló járhatott az egyik megkérdezett játékos, Hobbes fejében is, amikor tíz korábbi barátnőjét alkotta meg az XCOM 2 karakterszerkesztőjével, tudván, hogy sokuk nem fog eljutni a kampány végéig.
Elmondása szerint a végigjátszás során a kicsinyes bosszú gondolatai helyett az járt a fejében, hogy meg kell óvnia a csapat tagjait. D'Anastasio viszont több olyan játékossal is beszélt, aki nem feltétlenül korábbi szerelmeit, hanem jelenlegi barátnőjét ültette át digitális formába. Henry, aki szintén az XCOM 2-ben csinált mesterlövészt a barátnőjéből (a lány kérésére), osztotta Hobbes véleményét, miszerint hozzáadott a játékélményhez, hogy sokkal jobban kötődött az adott csapattaghoz. Viszont Henry szerint a valós kapcsolatukhoz is egy új réteget adott, hogy barátnője játékbeli alien-ölő képességeivel is viccelhet olykor.
A legfurcsább sztori viszont korántsem az övék, hanem Rhys Ian Harrisé volt, aki nem csupán egy modot készített két éve akkori barátnője mintájára, hanem a kétes "Élvezd a barátnőm" címmel meg is osztotta a karaktermodellt. A Skyrim legnépszerűbb, modokkal foglalkozó oldalán több mint tízezren le is töltötték a Natalie alapján megalkotott társat, akit Harris azért hozott létre, mert a hölgy féltékeny volt játékbeli kalandozótársára, Viljára. Bár a mod készítője szerint Natalie-nak semmi problémája nem volt a karakter megosztásával, kicsit nehéz elhinni, hogy ennek nem volt köze nem sokkal később megtörtént szakításukhoz.
Ti hogy álltok ezzel? Mi alapján készítetek karaktert? Szoktatok az ellenkező nem szerepében játszani a játékokban?