2017 egy igazán váratlan meglepetése volt a Hellblade: Senua's Scarifice, ami nagy sikert aratott játékosi és kritikusi körökben is. Ennek egyik oka az volt, hogy a fejlesztők egy olyan szereplőt alkottak, aki egy súlyos pszichózissal küzd, ez pedig pokollá teszi az életét. Hogy hitelesen tudják megjeleníteni a betegséget, a fejlesztők szorosan együtt dolgoztak egy elismert pszichiáterrel, ebből az együttműködésből pedig egy a mentális egészséget segítő program jöhet létre.
A Ninja Theory kreatív igazgatója, Tameem Antoniades és a játékba besegítő pszichiáter-professzor, Paul Fletcher a Hellblade megjelenése után is rengeteget beszélgettek a mentális egészségről és elkezdtek azon gondolkozni, hogy mi lenne, ha a puszta bemutatásuk után inkább elkezdenének azon dolgozni, hogy hogyan segíthetnének az ilyen gondokkal küzdő embereknek. Ebből született meg a The Insight Project, ami a technológiát, a játékfejlesztést és a idegtudományt ötvözve próbál meg módszereket kidolgozni a egyes betegségek megértésére és kezelésére:
"Egy olyan játék-, technológiai- és tudományos fejlesztési programot tervezünk, amelyben önállóan, személyre szabottan, a játékbeli tapasztalatokat felhasználva tanulhatják meg az emberek felismerni és mindenek előtt kontrollálni a félelmeiket, szorongásaikat, saját személyes negatív tapasztalataikat. A munka szigorúan tudományos alapokon zajlik, hogy biztosítsuk a hatékonyságot és a hitelességet, és ragaszkodni fogunk az etikusság és az adatkezelés tisztaságának alapvetéseihez."
Az projekt mögött állók azt is elárulták, hogy a The Insight Project nagyon korai fázisban van és még évek munkája, mire alakot ölt, de fontosnak tartják, hogy a fejlesztés nyitott és átlátható legyen, ezért fedik fel már ilyen korán. Ebben a videóban a projekt mögött állók bővebben is beszélnek az egészről:
A Ninja Theory azt tűzte ki céljául, hogy a mentális egészséggel való foglalkozás egy mainstream téma legyen és minél többen foglalkozzanak vele.