A multiplayer játékok népszerűségével párhuzamosan egyre több figyelem irányul az olyan káros, csapatromboló viselkedések hatására, mint a sértegetés, a csalás vagy a játékostársak szándékos akadályozása az előrejutásban.
Egy 2021-es kutatásban 716 League of Legends játékos teljesítményét vizsgálták különböző feltételek mellett. A játékosok egy része egy olyan szövetségessel játszott egy csapatban, aki folyamatosan sértegette a társait játék közben, míg a játékosok másik része együttműködő, semlegesebb csapattárssal játszott.
Talán az eredmény titeket sem lep meg túlzottan: a kutatók azt találták, hogy a negatív szövetségessel játszó csapat tagjai jelentős motivációvesztésről számoltak be, amely számottevően visszahatott az egyéni teljesítményükre.
A teljesítmény csökkenése elégedetlenséghez vezet, különösen a versengőbb, fejlődésorientált játékosok körében. Ez pedig azt eredményezheti, hogy elvesztik a motivációjukat arra vonatkozóan, hogy másokkal együtt játszanak, vagy feladják a játékot.
A PPKE Médiapszichológia Kutatócsoportja egyébként szintén kutat a témában, szeretne tudományos képet alkotni arról, hogy milyen következményekkel járhat a toxikus viselkedés a játékbeli teljesítményre vonatkozóan.
Ennek a kérdőívnek a kitöltésével Te is hozzájárulhatsz a kutatásuk sikeréhez, és még egyéni visszajelzést is kaphatsz az eredményeidről, sőt még nyerhetsz is. Kattins, és segíts a kutatásban!