Az Egészségügyi Világszervezet pár hónappal ezelőtt betegségnek nyilvánította a játékfüggőséget, de a döntést mind tudományos, mind iparági oldalról sokan bírálták. Az Oxford Internet Institute ennek nyomán végzett egy felmérést, az 1000 tinédzser és gondviselő részvételével lezajló kutatásból azt szűrték le, hogy maga a videojáték nem a probléma forrása, hanem sokan a játékokhoz menekülnek más gondjaik elől.
A kutatást vezető Andrew Przybylski professzor hozzátette, a korábbi kutatások nem vizsgálták az alanyok élethelyzetét, de ők kimondottan ügyeltek arra, hogy megnézzék, a fiziológiai szükségletek és a tinédzserkorban fellépő problémák hatással vannak-e a videojátékozás túlzásba vitelére.
Az 1000 tinédzser és gondviselő részvételével lezajló kutatásból azt szűrték le, hogy maga a videojáték nem a probléma forrása, hanem sokan a játékokhoz menekülnek más gondjaik elől.
A vizsgált alanyok legtöbbje legalább napi egyszer játszott online játékot, átlagosan három órát, és ezen játékosok fele sem mutatta megszállottság jeleit. A kutatások folytatódnak, valószínűleg vitatéma lesz még ez egy darabig.
A téma kapcsán mi is megszólaltattunk hazai szakértőket, olvassátok el ezt a cikket, érdemes!