Hirdetés

A szülei a sivatagba küldték a 14 éves tinit a játékfüggősége miatt

|

Ráadásul az extrém büntetési módszer érdekes adatokkal szolgált a rehabilitációs folyamatot figyelő orvosoknak.

Hirdetés

Már korábban is hallhatunk olyan esetekről, hogy valaki túlzásba vitte a videojátékozást, és ugyan a média legtöbbször szimplán a játékokat hibáztatja ilyenkor, azért az összkép jóval árnyaltabb. Nincs ez máshogy a Michigan államban élő, 14 éves Josh esetében sem.

A szülők szerint Josh gyakran játszott akár hajnali 1-ig is, aztán délig aludt, majd folytatta a játékot, és napi 12 órát is gond nélkül a gép előtt töltött, emellett pedig nagyjából heti 60 órát játszott többek közt a CS:GO-val. A fiú anyja szerint gond volt a gyerek viselkedésével, ha eltiltották a számítógéptől, így végül egy nem hétköznapi megoldást választottak, és beiratták Josh-t egy rehabilitációs programba.

Az amerikai ABC csatorna oknyomozó újságírással foglalkozó műsora, a 20/20 számolt be arról, hogy a 14 éves srác két hónapot töltött egy Utah állam-beli sivatagban táborozva, mindenféle modern kütyü nélkül.

Mielőtt kivitték a pusztába, az orvosok elvégeztek egy funkcionális mágneses rezonanciavizsgálatot, hogy feltérképezzék a fiú agyának működését, és bizonyítsák elméletüket, miszerint a folyamatos videojátékozás hatással van az agyműködésre.

Josh sivatagi kiruccanása alatt a szervezők nagy hangsúlyt fektettek a fegyelem és a kemény munka megismertetésére, a program végéhez közeledve pedig ismét elvégezték az fMRI vizsgálatot. Az eredmények azt mutatták, hogy miután "elválasztották" Josh-t a CS:GO-tól, megnövekedett a fiú agyműködése.

A műsor ugyan próbálta tudományos oldalról megközelíteni a jelenséget, sajnos mégis számos dolog utalt arra, hogy a készítők a mainstream média álláspontját akarták megerősíteni, miszerint a videojátékok csak rossz hatással vannak az emberekre. A dokumentumfilm egy részén még a CS:GO fegyverek játékbeli hangját is lecserélték valódi lövéshangokra, illetve olyan személyeket is bemutattak a játékfüggőség kapcsán, akik másfajta mentális problémával is küzdenek.

Azonban a helyzet még mindig az, hogy egy függőség kialakulásért nem lehet csak az adott tevékenységet vagy dolgot okolni. Ez egy sokkal komplexebb kérdés, de a veszélyekről és a határokról (lehetőleg nem a szélsőséges példákon keresztül) beszélni kell. Extra Life rovatunkban mi is gyakran foglalkozunk a játékosokat érintő problémákkal, sztereotípiákkal, így mindenképp vessetek rá egy pillantást, ha többet szeretnétek megtudni a témáról.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)