Az Everquest első része a WoW előtti korszak legnépszerűbb MMO-ja volt, így bátran gondolhatta volna bárki, hogy az öcsike is sikeres lesz. Azonban pont a WoW ütöttel el az EQ II-t attól a néhány millió játékostól, akik be voltak Sonyéknál tervezve. 3 kiegészítővel később elértünk oda, ahol 2005 elején kellett volna lenni: az EQ II jó játék lett!
Ó Szóló Mió!
Amíg 2005 környékén mindenki úgy gondolta, hogy az MMO-k a RAID-ek, a tömeges, csoportos tartalmak miatt lesznek csábítók a játékosok számára, az elmúlt évek megmutatták, hogy az úgynevezett szóló tartalom nélkül egyik játék sem lehet sikeres! Sőt! Ennek kapcsán mind a WoW-ban, mind a LotRó-ban több régi questet könnyítenek - amelyeket régebben csak csapattal lehetett befejezni, azokat ma egyedül vagy ketten is végig lehet vinni. A Rise of Kunark készítői is sejthették ezt az új divatot, hiszen a játék egyik legfontosabb újítása pont az, hogy rengeteg új szólózható küldetés került bele. Egy évig hegesztették a kedves sonys nénik/bácsik ezt a rengeteg tartalmat, amelyben sokat gondoltak a casual játékosokra, akik csak 10 percre belogolnak, hogy megcsináljanak egy missziót vagy egy barátjukkal kettecskén kalandoznának. S ahogy a játék fejlődési fája is mutatja, kezdőknek és magas szintűeknek került be az új tartalom. Aki közepes szintű (kb. 20 és 65 között van), az nemigen találkozik majd újdonsággal - erre is gondolhattak volna, igazán. Egyébként ez a szólózhatóság azzal is jár, hogy a Kunark-ban nincs az EQ II-ben megszokott „szociális-szörny" jelenség, amikor a mobok szépen összegyűlnek, s emiatt csak csapattal van esélyünk ellenük. Most már az EQ II-játékosok is elmondhatják azt, amit eddig a WoW guild-chateken lehetett látni, amikor valaki beköszönt és megkérdezte: mit csináltok? Erre többen válaszolták, hogy „csak kvesztelgetek".
Új játékterep
Természetesen, mint minden komoly kiegészítőben, itt is vannak új playfieldek, amelyeket ezúttal sokkal gondosabban terveztek meg - sokkal természetesebbnek tűnik, nem annyira mérnöki asztalon tervezettnek, mint ahogy eddig sokszor előfordult. Ugyanígy a high-end tartalmakat is végre gondosan megtervezték, nemcsak úgy odaszabták. Régi Everquest-rajongók ismerős terepekkel találkozhatnak (persze gondosan felfrissítve), a régi Iksar főváros, Sebilis vagy Karnor's Castle például az idősebb testvérben is feltűnt már, ahogy Veeshan's Peak is - ez utóbbi például egy igen látványos RAID-terület.
A Sarnakok, a majdnem kipusztult sárkányszerű humanoidok játszható fajként térnek vissza, kezdő területük igen fájintosan néz ki, Gorowyn városa az egyik legjobban, leglogikusabban átgondolt és megtervezett város az egész játékban. Mindenféleképpen megérte, hogy ezúttal nem a Sonytól megszokott féléves ütemben jött ki a legújabb kiegészítő, az extra idő rengeteg apró, ámde jól átgondolt dolgot eredményezett, amely összességében sokkal jobbá tette a játékot még akkor is, ha a PvP változatlanul ignorálva van -, ami speciel engem személyesen nem izgat, sőt! Aki egyszer próbálta, adjon neki még egy esélyt, aki sosem próbálta, annak most jött el az idő!