Egy nem mindennapi esport-eseményre jött össze a Formula E mezőnye és tíz szimulátoros versenyző Las Vegasban, ugyanis ezúttal nem egy valódi versenypályán, hanem az rFactor 2-ben mérték össze a tudásukat. A tét viszont elég nagy volt, ugyanis összesen egymillió dollár ütötte a legjobbak markát.
A tapasztalatbeli különbségnek köszönhetően várható volt, hogy a profi versenyzők - akármilyen fura is ezt leírni - némi hátrányban lesznek, így a rajtrács első tíz helyén csupán egy Formula E-résztvevőt találtunk, Felix Rosenquist viszont rögtön a második helyet csípte el. Az első időmérők után egy kvalifikációs versenyen döntötték el, kik alkothatják majd a mezőny második felét a döntőben, aminek az indulásáig már egész sok tapasztalatot gyűjthettek a versenyzők a Las Vegas kaszinónegyedének látványosságai között kanyargó virtuális pályáról.
A fő verseny egyébként bővelkedett izgalmakban, a balesetek és taktikázás után pedig még egy kis dráma is akadt. Csak a verseny leintése után derült ki ugyanis, hogy a taktikai bravúrnak és az üres pályán futott gyors köröknek hála az első helyre kerülő versenyző részben egy bug miatt lehetett ilyen gyors, így őt végül a harmadik helyre sorolták vissza. A hivatalos végeredménynek megfelelően végül a szimulátoros Bono Huis vihette haza a kétszázezer dolláros fődíjat, miután bezsebelte a huszonötezres bónuszt is a pole pozícióért. A profik becsületéért küzdő Rosenquist végül megtartotta a második helyet, a harmadik pedig a szintén szimulátoros Olli Pahkala lett.
A Formula E szervezői a verseny után elmondták, kifejezetten fontosnak tartják, hogy a versenyjátékok segítségével érjenek el új rajongókat. Így például a sorozatban használt autót korábban a Forza Motorsport 6-ban, vagy újabban a mobilos Real Racing 3-ban is szerepeltették.