Az AlphaStar egy Google DeepMind alapú mesterséges intelligencia, ami kifejezetten arra a célra készült, hogy a legjobbakat is meggyalázza StarCraft II-ben. Januárban már lenyomott néhány profi játékost, de akkor a módszerei még kritizálhatóak voltak. Azóta folyamatosan tanul, fejlődik, és hamarosan kilövi ránk a rakétákat.
Az AlphaStar fejlesztése már ott tart, hogy a program tényleg csak azokkal az információkkal rendelkezik, melyeket láthat is a térképen, illetve az APM-je (másodpercenkénti parancs) is korlátozva van, hogy egy emberi teljesítményhez maximumához legyen közelebb, és úgy ne úgy játsszon, mint akinek 15 keze van.
Ezekre a módosításokra azért volt szükség, mert az MI hamarosan rászabadul a játék európai kompetitív ranglétrájára is. A fejlesztők szerint a mesterséges intelligencia által irányított fiókok igazából csak "kevés mérkőzésben" fognak részt venni, de StarCraftról lévén szó ez lehet 5-től 500 meccs is. A játékosok egyébként nem fogják tudni, hogy egy robot ellen játszanak, és minden győzelem/vereség ugyanúgy számít majd, mintha egy emberi ellenfelet kaptak volna.
Ha egy SC2 játékos nem szeretne az AlphaStar fiókokkal összekerülni, akkor lesz lehetősége rá, hogy kiszálljon a tesztelésből az esemény indulásakor felbukkanó popup kérdésére igény szerint válaszolva. Az MI tesztelés kezdetét és hosszát nem ismerjük, és nem is fogjuk a teszt tisztaságának megőrzése miatt. A kommentek között viszont már most lehet fogadni alább, hogy naponta hányan fogják ráfogni a vereségeiket a "csaló MI-re".