Nem stimmel minden a PGL első nagy volumenű CS:GO eseményén, mert sok panasz érkezik a résztvevőktől, és gyakran gondok vannak az élő közvetítéssel is. Most pedig néhányan ismét elővettek egy régi bugot, ami előnyhöz juttatja őket az ellenféllel szemben, ráadásul teljesen a játékosokra van bízva, hogy használják-e.
A "crouch jumpként" emlegetett bugnak az a lényege, hogy ha jól időzítjük az ugrást és a guggolást, akkor úgy is átnézhetünk alacsonyabb falak felett, hogy az ellenfél nem látja a karaktermodellünket, és még a landolás is teljesen hangtalanná válik ilyenkor. A hiba elméletileg már régóta benne van a játékban, de ritkán használják a játékosok, egy Major eseményen pedig nem is számítanánk erre.
Most viszont az idén alakult, német BIG csapat elkezdte használni a bugot több meccsén is, amiket ráadásul megnyert, de a maradék 15 csapat nem igazán szeretne ilyen előnnyel nyerni, ezért voltak olyan mérkőzések, amely során a játékosok megállapodtak egymással, hogy nem használják a dolgot.
We have agreed on a gentleman agreement between mouz and us, not to use the jump glitch in an abusive way.
— FaZe karrigan (@karriganCSGO) 2017. július 17.
Időközben a profik tanácskoztak a szervezőkkel és a Valve-vel is, és úgy döntöttek, hogy ugyan nincs tiltva a crouch jump, a fair play érdekében nem fogják kihasználni.
Jó látni, hogy a profiknak sikerült megegyezniük, de ugyanakkor ideje volna a Valve-nek kijavítania az ilyen hibákat, mert ez komoly hatással lehet a játék és az esemény megítélésére is.