Hirdetés

Másfél milliárd dolláros piac lett 2017-ben az e-sport

|

Folyamatosan nő az érdeklődés az e-sport iránt, az Overwatch League és a PUBG kirobbanó sikerével pedig minden eddiginél népszerűbb lett az iparág.

Hirdetés

Az év végének közeledtével összesítette a releváns adatokat a Superdata elemző cég, az "Esports Courtside: Playmakers of 2017" jelentésükből pedig kiderült, hogy mekkora iparággá nőtte ki magát idénre az e-sport.

Hirdetés

A Superdata statisztikái alapján az e-sport piac 2017-re már 1,5 milliárd dolláros piac lett, amelynek felét a magas rangú sportszervezetektől és brandektől származó bevételek teszik ki. A jelentésben foglaltak szerint a korábban csak az egyes ázsiai piacokon, így például Koreában népszerű e-sport mára világszintű iparággá bővült, amely nem fog megtorpanni az 1,5 milliárdnál. 2020-ra 26%-os növekedést jósolnak neki, mivel egyre nagyobb közönséget vonz be: évente legalább 12%-kal nőhet a nézőszám, ez pedig azt vonja maga után, hogy a harmadik féltől, azaz a partnerektől származó befektetések összegei is megemelkednek. 

A jelentés rámutat a crowdfunding, azaz a közösségi finanszírozás sikerére az e-sportban, elsősorban a Dota 2 és a League of Legends számára létrehozott súlyos nyereményalapokra értve, de az igazán nagy pénz a közvetlen bevételekben, például a franchise díjakban, szponzorálásban és a mechandise-ban van, amik szintén növekedni fognak.

Az Overwatch League külön említést kapott a tanulmányban azzal kapcsolatban, hogy a városokban működő csapatok "áthidalják az e-sportok és a hagyományos sportok közötti szakadékot, ami megközelíthetőbbé teszi az Overwatchot a tradicionális sportok befektetőinek". 

A Superdata ugyanakkor azt is kiemeli, hogy a Playerunknown's Battlegrounds is megkérdőjelezhetetlenül hozzájárult az e-sport piac ilyen szintű föllendüléséhez. A PUBG ugyanis mindössze hét hónap alatt megdöntötte a 200 millió egyedi néző rekordját, amely nem véletlen, szerintük ugyanis hússzor nagyobb a közönsége, mint a játékosbázisa, amely egyre növekvő népszerűséget jelez a nem gamerek körében is.

Ami pedig a nézőket illeti, még mindig a Twitchet preferálják jobban a YouTube-bal szemben, noha nagyon keskeny a választóvonal és az amerikaiak többsége mindkettőt követi: a Twitchet a livestreamekért, a YouTube-ot pedig a válogatottabb tartalmakért. 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)