A PlayStation Studios fejlesztői azért különösen szerencsések, mert ha van egy jó ötletük, a Sony engedi őket kibontakozni, irányt váltani. Így fordulhatott elő, hogy a Sucker Punch már Ghost játékokat csinál InFamousök helyett, a Sony Santa Monica sikerrel rebootolta a God of Wart, a Guerrilla Games meg maga mögött hagyhatta a Killzone-t, és most már teljes erejével a Horizon franchise bővítésére fókuszálhat.
Az alapjátékoknak voltak kiegészítői, a PlayStation VR2 a Call of the Mountainnel startolt el, készül egy hivatalosan még nem bejelentett multis spin-off, és november 14-én jön a LEGO Horizon Adventures, ami rövidítve, családbarát formában meséli el többé-kevésbé a Horizon Zero Dawn történetét. Nem csak hogy kipróbálhattuk, interjúzhattunk is a fejlesztőkkel, James Charlick vezető művésszel és Lucas Bolt világért felelős vezető művésszel ennek kapcsán a napokban, így megtudhattuk, honnan jött az ötlet, mi a célcsoportjuk, és mennyire szólt bele a LEGO a fejlesztésbe.
Miért pont a Horizon, és miért pont a LEGO?
Nyilván joggal merül fel a kérdés, hogy hogyan fogalmazódott meg a fejlesztők fejében a két franchise vegyítésének ötlete. Egyfelől bizonyára sokat jelentett, hogy Bolt a hivatalosan boltokba került LEGO Dungeons and Dragons: A vörös sárkány meséje szett tervezője, az építőkockák nagy rajongója, aki szívesen épít át más szetteket saját alkotásaivá, és a LEGO Hosszúnyak megjelenése is adott egy lökést. "Azt gondoltuk, jó ötlet lenne LEGO játékot készíteni a Horizon történetéből, mert a családról, a felfedezésről szól, a világ pedig nagyon színes. Néhány éve megjelent a Hosszúnyak készlet, ami lenyűgöző volt, különösen nekem, nagy LEGO-rajongónak, őrület, hogy az létrejött. Aztán elkezdtünk beszélgetni a LEGO-val, hogy lehetne-e játékot csinálni ebből az ötletből. Izgatottak voltak miatta." - mondta. Nem sokkal a projekt indulása után a Guerrilla megkereste a brit Studio Gobót, hogy segítsen megalkotni a játékot, és közösen álltak neki a fejlesztésnek.
A személyes lelkesedés mellett amiatt is jó ötletnek találták a LEGO Horizon Adventurest, mert úgy látták, ennek segítségével sok új játékossal ismertethetik meg Aloy és a robotdinók világát. Egyszerre szól a játék a fiatal játékosoknak, akik inkább a LEGO-ért vagy a korábbi LEGO játékokért rajonganak, és a felnőtteknek, akik vagy azért játszanák, mert szeretik a Horizon világát, és szívesen visszatérnének, vagy azért, mert meg szeretnék mutatni a gyermekeiknek. Azt sem tartják lehetetlennek, hogy valakinek ez lesz a belépője, és pusztán a humor, a játékmenet, illetve a sztori megragadja őket. A játék annyira családbarát, hogy öt nehézségi mód közül lehet válogatni, és még a legdurvább sem soulslike-szint, sőt akár az is beállítható, hogy egyik-másik játékos halhatatlan legyen.
Mintha ez nem pont így lett volna...
A LEGO Horizon Adventures nem egy az egyben dolgozza fel a Horizon Zero Dawn történetét. A fontos pillanatok benne lesznek, de mivel pusztán 8 órába telik majd végigjátszani, sok mindent rövidítettek, átírtak - Aloy például nem találja a Focusát, hanem Rosttól kapja, és ez csak egy a módosítások közül. Emellett mindent próbáltak humorral felturbózni, a drámai pillanatokat is, beleélték magukat egy gyermek szerepébe, elképzelték, ő hogyan látná a sötétebb momentumokat. "Aloy útkeresése, ahogy próbálja kideríteni, kik voltak a szülei és kik a barátai, amilyen kalandokba együtt keverednek, hogy hegyeket mozgassanak meg... Ez kemény téma, fontos, és ebben a játékban is foglalkozunk vele, csak egy kicsit kevésbé komolyan."
Hogy ne legyen suta az egész, a játék szerkezetét is megváltoztatták. Nem egy nyílt világban bóklászhatunk, ahol minden eltereli majd a figyelmünket, hanem rövidebb pályákat teljesítünk, aztán mindig visszatérünk Anya Szívébe, a norák falujába a következő kaland előtt. Az izometrikus nézet mellett szóló egyik érv is az volt, hogy olyan így a játék, mintha a nappali közepén legóznánk, de emellett persze az is számított, hogy az egy képernyős co-opot is így volt a legegyszerűbb megoldani. Már az elejétől fogva egyértelmű volt számukra, hogy kooperatív játékot szeretnének készíteni, mindent ennek megfelelően alakítottak, de persze egyedül is jó móka lesz - ilyenkor egyébként nem csatlakozik hozzánk gép által irányított társ.
Valamelyest inspirálódtak a korábbi, TT Games-féle LEGO játékokból, de összességében számos más játék is hatott rájuk. Kifejezetten fontosnak tartották, hogy valami újat alkossanak. "Amikor azt mondom, újat akartunk alkotni, arra gondolok, hogy inkább A LEGO-kalandhoz próbáltunk közelíteni, a filmes minőségre törekedtünk, hogy az egész világ LEGO-elemekből álljon." Ez tényleg elég jól sikerült: a víztől a tűzön át a bokrokig minden megépíthető a valóságban is, a minifigurák úgy csillognak, ahogy valódi változataik. A LEGO-val folytatott szoros együttműködés is sokat segített.
Arról, hogy milyen LEGO szetteket látnának még szívesen a Hosszúnyak után, mosolyogva inkább nem mondtak semmit - ebből mindenki levonhatja a számára szimpatikus következtetést. Azt viszont megjegyezték, hogy a játék összes szörnyét valódi LEGO elemekből állították össze építőmesterek, úgyhogy elvileg bárki újraépítheti őket otthon, ahogy Anya Szívét is - ha több millió elem áll rendelkezésre, akár az egész világ újraalkotható.
Amiatt, hogy a játékot Switchre is elkészíthetik, nagyon izgatottak, a gép hordozhatósága és sokoldalúsága, a fiatal közönség, a korábbi LEGO játékok sikere miatt bíznak benne, hogy nem csak PS5-ön és PC-n aratnak majd sikert. Izgalmas kihívásnak élték meg, hogy mennyire tudják azt a látványt és minőséget hozni a gyengébb gépen, amit PS5-ön képesek - a játék már az alapmodellen is csodálatos, és ugyan a PS5 Prós extrákat még nem jelentették be, könnyen lehet, hogy az új masinán még szebb lesz.
A LEGO Horizon Adventures november 14-én jelenik meg PC-re, PS5-re és Switchre. Nekünk nagyon tetszett, amit eddig játszhattunk belőle - olvassátok el előzetesünket, és nézzétek meg a saját gameplay felvételekkel teli videót alább!