Bizony, már közel 10 éve volt, hogy bejelentették a Team Fortress folytatását, mely eredetileg egy Quake 2-es (!) kiegészítés lett volna. Teltek múltak az évek, a Quake-ek jöttek, aztán a Half-Life-ok is jöttek, és alig egy évvel ezelőttig csak találgathattunk, hogy lesz e játék. Aztán lett, itt van, és bár tegnapra ígérték véglegesen a bétát, ma dél környékére sikerült aktiválni a Steam-en keresztül.
Nem csak profi játékosoknak!
Be kell valljam, hatalmas reményeket fűztem a játékhoz. Mint megszállott Valve rajongó, totálisan a minőségre és a profizmusra számítottam. Örömmel jelentem, hogy egy szikrányit sem csalódtam, sőt! Teljesen odavagyok, meg vissza, és úgy gondolom, hogy már csak a grafikai motor miatt is jobb, hogy nem jelent meg Quake 2 alá :) Oké, csak viccelek, nyilván, ha akkor megjelent volna, akkor most a Team Fortress 3, vagy éppen a 4 lenne terítéken, de ez most mindegy. Itt van, egyfelől mókás, rajzfilmes egészében, másfelől véresen komoly csapatjáték formályában. Mivel béta, és mint ilyen, elég sok jogi apróságot csatolhattak hozzá, képet inkább nem loptam belőle, csupán egyet, mely a szerverek mennyiségét és telítettségét mutatja. Hihetetlen, de alig lehet normális szerverre bejutni, annyian nyomják - kérem szépen, a játék még meg sem jelent, és el sem készült :) Az jutott így hirtelen eszembe, hogy lehet, hogy rosszkor időzítették a Quake Wars megjelenését? Node mindegy, most nem ezt a kérdést akarom tárgyalni.
Sokféle egység, változatos pálya
Ahogy a különféle választható karaktereket elnézegetjük, kijelenthetjük, hogy iszonyatosan nagy a választék. A legjobb az egészben, hogy tényleg borzalmasan nagy a különbség köztük. Első ránézésre talán az tűnhet a legjobbnak, amelyiknél a legnagyobb gépágyú van. Másodszorra már az, aki gyorsabban fut, és nagyobbat tud ugrani, harmadszorra a mérnök, akivel különféle letehető fegyvereket tudunk letenni, majd ezután a kém, aki láthatatlanná tud válni és még sorolhatnám. Egyszerűen nincs jobb, vagy rosszabb karakter - talán ez a legzseniálisabb a Team Fortress 2-ben. Ha gyorsabb, pergősebb akciót akarsz, "kisebb" karaktert választassz, ha taktikázni akarsz megint mást, mint mondjuk akkor, amikor egy helyből akarod alázni az ellent.
Jelenleg egyszerre 24-en lehet lenni a szerveren, és egy afféle terület-elfoglalós módban kell nyomulni. Az egyik csapat támad, a másik véd, és persze mindez villám gyorsan történik. Ha meghalsz, van egy 15 másodperces körben respawn time, miközben válthatsz karaktert is, illetve nézheted csapattársaid vergődését. Normál pontszerzős mód ez, rengeteg lehetőséggel, úttal és kiskapuval.
A fizika egészen jó. Furcsán hangzik, de kicsit az is rajzfilmszerű :) A játékmenet nagyon pergős, épp nézegettem a statisztikámat, és két-három percnél átlagban soha nem élek többet a pályán :) Apropó statisztika: a Steam menüben megjelent egy egészen új rész, melyben a Team Fortress 2-ről nézhetünk mindenféle statisztikát. Összes eddig pontod, gyilkolások száma, saját rekordok (melyik karakterrel vagyunk a legjobbak, legnagyobb sérülés egységnyi idő alatt, headshotok száma, és így tovább), és minden egyes választható karakterről egy átlagos lista, mindenféle adattal. Nekem nagyon bejövős ez az ötlet, mert azonnal lehet látni, kivel érdemesebb még gyakorolni, és kivel, mi a gyenge pontunk. Valószínűleg egyébként pont ezért frissítette a Valve tegnap a Steam rendszert.
Márazonnalidevele!
Szívesen írnék hosszabb cikket is, de: 1. kell valami a következő GameStar-ba. 2. muszáj megint játszanom, mert már most hiányom van. 3. legszívesebben videót, meg képeket osztanék belőle, de tartok attól, hogy a bétából nem lehet, így inkább nem kockáztatok - bocsi érte.
Hamarosan jön a végleges verzió, ha igaz, a legutobbi dátum október 10. Reménykedjünk, hogy ez valóra is válik, és akkor azt hiszem a Team Fortress 2, Portal, Half-Life 2: Episode Two trióval nagyon sokáig elleszünk!