Az E3 egyik kellemes meglepetése volt a Sekiro: Shadows Die Twice bejelentése, aminek már az első előzeteséből is látható volt, hogy nem csupán egy új környezetbe helyezett Dark Soulsról van szó. Azóta a készítők elárulták többek között, hogy a Souls-játékokhoz képest változást jelent az online módok elhagyása, de sok másban eltérnek a már néhányszor látott recepttől.
Erről mesélt a From Software két munkatársa a DualShockersnek is, kiemelték például, hogy ugyan ezúttal is sok helyen kapcsolódó területeket fedezhetünk fel tetszőleges sorrendben, mint a stúdió korábbi akció-RPG-iben. Viszont a Sekiróban sokkal több vertikalitásra számíthatunk, mivel ezúttal szabadabban ugorhatunk, illetve a főszereplő kezébe épített grappling hook is sok mobilitást kölcsönöz majd a karakterünknek. Elárulták továbbá, hogy új játékukban a lopakodás is egy lesz a lehetséges stratégiák közül, így sokkal nagyobb szabadságot kapunk majd a harc terén, sőt, ha ügyesen keverjük a kártyákat, akár egészen sok ellenféllel is szembeszállhatunk egyszerre.
Ismét kitértek arra is, hogy a Souls-játékokkal ellentétben a Sekiro: Shadows Die Twice nélkülöz mindenféle karakterosztályt (a főszereplő mindneképpen nindzsa lesz), vagy növelhető statisztikákat is. Ennek ellenére a karakterünk folyamatosan fejlődik majd, a felszerelésünk tápolása például megmarad, illetve az ellenfelek megöléséhez kötődik majd továbbra is a fejlődésünk. Hősünk tulajdonságairól viszont nem a játék elején kell döntenünk, mint a Souls-játékokban, hanem menet közben határozhatjuk majd el, mire szeretnénk specializálódni. Az alkotók elmondása szerint ennek kapcsán egy egészen új rendszert mutatnak be (ami felváltja a kasztokat), de erről egyelőre nem szerettek volna részletesen mesélni.
Az utolsó különbség, amit kiemeltek, a főszereplőnk (akinek mint kiderült, nem Sekiro a neve, ez csak egy ragadványnév, ami szó szerint annyit tesz, egykarú farkas) protézise, amihez szintén kapcsolódnak majd különböző képességek. Például ha egy tűzalapú módot aktiválunk, lángba boríthatjuk az aktuális fegyverünket, így felgyújtva a következő ellenfelet, aki megütünk vele. Ez alapján nem lepődnénk meg, ha a protézisünkhöz kötődnének a Sekiro: Die Twice-ban megszerezhető újabb és újabb képességek, de erről majd csak később kapunk biztos információt a From Software-től, a 2019 eleji megjelenésig erre még bőven van idő.
Ti mit szóltok a változtatásokhoz?