Furcsa cím, de a játék maga is elég különleges. Ahogy néztem az előzeteseket, valahogy az Eredet című film jutott az eszembe - szinte bizonyos, hogy ha nem is az alapján készült a Papo & Yo, egy kis ihletet adott a fejlesztőknek.
Ettől kezdve bajban is vagyok, mert a logikai-platform kalandjátékot elég nehéz lesz leírni. A lényege, hogy Vander Caballero (designer - többek között az Army of Two design igazgatója is vlt az EA Montrealnál) szülei és ő maga a fő szereplők. A játék Caballero és (ma már halott) édesapja viszonyát dolgozza fel (Papo & Yo jelentése spanyolul: Apu és Én) . Édesapja egy nagy szörny - alkoholfüggő, telve békákkal. Édesanyja egy védelmező robot-barát, aki hátizsákot hord. Maga Caballero a főszereplő - Quico, akit édesapja barátjának fiáról mintázott - "vidám", "jóképű","energikus" srác, aki mindig szeretett volna lenni.
Caballero csak ennyit mondott: "Ez az a játék, amit mindenképp meg akartam csinálni, mielőtt meghalok".
A játék egyszerre művészi, ugyanakkor bizarr és a valóságtól elrugaszkodott is - olyan játék, amilyen még nem volt. S szerintem elképesztően állat...
Papo & Yo E3 trailer:
Papo & Yo gameplay:
A játék egyébként a Sony Pub Fund segítségével jött létre, amely kis fejlesztőket támogat anyagilag és PlayStation Networ alá várható.