Nekünk, akik távolról figyelik az E3 eseményeit, a legfontosabb néhány nap, a sajtókonferenciák sora véget ért. Így el lehet kezdeni összehasonlítani, mely előadás mely része keltette fel leginkább a rajongók érdeklődését, a megjelent elemzésekben pedig van néhány meglepő adat is.
A Facebook adatai szerint az utóbbi 30 napban rengeteget beszéltünk a közösségi oldalon a kiállításról, 43 millió ember 115 millió posztban foglalkozott a játékvilág legfontosabb eseményével. Természetesen az igazi nyüzsgés az EA Play kezdete óta indult be és nem teljesen meglepő módon az első két konferenciát tartó EA és Microsoft játékai voltak azok, amikről a legtöbb szó esett. A FIFA 18 és a Star Wars Battlefront II után rengeteg poszt született még a State of Decay 2-ről, az Assassin's Creed: Originsről és a Sea of Thieves-ről is, amik ebben a sorrendben alkotják a top 5-öt.
Ugyan hosszú távon szintén az elsőként előadó EA-ről és Microsoftról posztoltunk, a legnagyobb növekedést a Sony körüli izgalomban mérte a Facebook. Meglepő módon viszont az utóbbi idők legnépszerűbb trailere a közösségi oldalon nem egy E3-as videó, hanem a GTA Online Gunrunning DLC-jének kedvcsinálója volt. A rajongói aktivitást mérő Fancensus szerint a legizgalmasabb termék a frissen leleplezett Xbox One X volt, hiszen erről született a legtöbb cikk online, és a konzollal kapcsolatos Twitter-üzeneteket osztották meg a legtöbbször - emellett a negyedik legtöbb Facebook-megosztást és a hatodik legtöbb YouTube-megtekintést is a felturbózott Xbox hozta.
A legtöbb cikket és videós megtekintést a Star Wars Battlefront II tudhatta magáénak a Fancensus szerint is, de a napok elteltével nagy volt a hírverés az Assassin's Creed: Origins, a FIFA 18, a Call of Duty: WWII, az Insomniac Spider-Man játéka és a Metroid Prime 4 leleplezése körül is - annak ellenére, hogy ez utóbbi kapcsán csak a logót láttuk.
A ti fantáziátokat melyik játék mozgatta meg a legjobban ezen az E3-on?