Az Xbox One S és a Project Scorpio bejelentésével komolyan eltért a Microsoft a konzolgenerációk szokásos modelljétől, ami alapján sokan azt gondolták, hogy hasonlóan a mobiltelefonok gyártóihoz ők is így akarnak még több pénzt kisajtolni vásárlóikból. Amint Phil Spencer, az Xbox-részleg feje elmagyarázta, ez azért nincs igazán így.
Emlékeztetett ugyanis, hogy míg a mobilokat nyereséggel árusítják, ez a konzolok esetében más a helyzet: "(...) ha megnézed az összesített költségeket, a dizájnköltségekkel és minden mással együtt, nem igazán árulják őket nyereséggel. A legtöbbet bekerülési áron, vagy veszteséggel értékesítik. És az üzleti modell az, hogy játékokat adok el hozzá és egy szolgáltatást adok el hozzá" - mondta Spencer. Ezzel együtt a Microsoft is tudja, mekkora kiadás egy konzol megvétele, így például az Xbox 360 életciklusa idején gondolkodtak rajta, hogyan tudnák még olcsóbbá tenni a gépet.
Elmondása szerint viszont ezek a tervek tulajdonképpen részletfizetést jelentettek volna, legfeljebb bonyolultabb formában, így ezeket elvetették, de így is próbálják minél alacsonyabban tartani az árakat. "Imádom, hogy az Xbox One S-t 299 dollárra tudtuk beárazni. Ma bejelentettük, hogy az Xbox One akciós ára 279 dollár" - folytatta Spencer, aki az árérzékeny vásárlóknak még egy érvet tudott mondani az Xbox One mellett. Szerinte ugyanis sokat spórolhatnak azzal, hogy a most megvásárolt játékaik a Scorpión is működni fognak, ahogy az Xbox 360-as játékok sem vesztek el a visszafelé kompatibilitásnak hála. "De ha sosem váltasz, nekünk akkor is remek vásárló leszel" - tette hozzá.
Mit gondoltok, bejöhet a Microsoft merész húzása?