Az biztos, hogy az E3 alatt volt alkalmunk meggyőződni róla, hogy a Deus Ex: Mankind Divided nem fog csalódást okozni a látvány terén, viszont gameplay-jel egészen a show végéig nem kényeztetett el minket a Square Enix. Aztán az utolsó napon kaptunk egy huszonöt perces szeretetcsomagot, amiben tüzetesen végignézhetjük, hogyan bontja ki a gameplay trailer eseményeit a kész játék.
Az első pár percben egy kis expozícióba nézhetünk bele, amikor Adam Jensen megérkezik Prágába, és a Juggernaut Collective egyik ügynökével találkozik, miközben a vasútállomásról az Interpol egységének bázisára indul. A beszélgetés alatt körbepillantva észrevehetjük, hogy a csapat rengeteg apró részletet helyezett el a háttérben, ami megmutatja, hogyan jelenik meg a mechanikusan feljavított emberek elnyomása a mindennapokban.
Civileket faggató, átkutató, és az igazolványaikat ellenőrző, állig felfegyverzett rendőrök hemzsegnek mindenhol, drónok szkennelnek végig néhány, a tömegből kipécézett embert, illetve a pályaudvaron azt is láthatjuk, hogy az augmentált, és a "természetes" embereknek külön WC van kijelölve. A falakon feltűnő graffitikben persze felfedezhetjük az ellenállásra felszólító üzeneteket is, amik a másik oldalt is megjelenítik a világ ábrázolásában.
A sztorival foglalkozó rész után viszont ugrunk egyet, és az akció közepébe csöppenve azt a küldetést nézhetjük végig, ahol Jensen az augmentált emberek jogaiért küzdő szervezet, az ARC főhadiszállására hatol be, hogy kihallgassa a vezetőjüket, hiszen őket gyanúsítják a videó elején látható bombatámadással. Itt természetesen arra hívják fel a fejlesztők a figyelmet, hogy a Deus Ex: Mankind Divided pályáin mindig a mi kezünkben lesz a választás, ami nem feltétlenül a lopakodás és a lövöldözés két lehetőségében merül ki.
A demóban bemutatott pályán több különböző útvonal közül választhatunk, ami persze nagyrészt azt is eldönti, lövöldözni, vagy sunnyogni fogunk, hiszen míg az egyik irányt választva csak egy-két NPC-t kell elhallgattatnunk, a másik útvonalon kisebb tömeg van. A szabadságérzetre egyébként az is ráerősít, hogy látszólag minden eszközünket használhatjuk mind békés, mind agresszív módon. A fegyverünkbe EMP lövedékeket töltve például rövid időre kiszedhetünk egy kamerát, így segítve a lopakodást.
Az Icarus Dash nevű képességünkkel pedig hatalmasat ugorhatunk, ezzel magasabb helyekre is eljutva, ahol eltűnhetünk a kíváncsi szemek elől, de egy csata közben például egy ellenfélnek is nekironthatunk, kivonva őt a forgalomból. Akad persze néhány kivétel, mint például a több célpontot ártalmatlanná tévő, de lassú célzást igénylő, és nem halálos Tesla fegyver, ami harcban talán kevésbé hasznos, ahogy lopakodás közben sem megyünk sokra a Titan Shield páncélzatával.
A játék mindezeket egybevéve finoman terelget minket a nem-halálos megoldások felé, például azzal, hogy ezért külön XP jár, de ez nem is annyira meglepő, hiszen a Deus Ex játékosai gyakran preferálják ezt a módszert. Azért a videó második felében megnézhetünk egy hosszabb harci jelenetet is, aminek kapcsán fogadkoznak a fejlesztők, hogy ezt is megpróbálják legalább olyan szórakoztatóvá tenni, mint a lopakodást.
A nagyjából sztenderd FPS-TPS hibrid lövöldözés nagyban támaszkodik a fedezékrendszerre, ami bár nem találja fel újra a kereket, abból a szempontból rendkívül jól lett kidolgozva, hogy ahogy körülnézünk, folyamatosan jelzi nekünk a játék, hol simul a falhoz Adam, ha megnyomjuk a fedezékbe bújáshoz rendelt gombot. A különböző gránátok mellett persze többféle fegyvert is cipelhetünk magunkkal, amikben váltogathatjuk a lőszerfajtákat, illetve akár küldetések közben is válthatunk a különböző kiegészítők között, ha egy tápos alkatrészt találnánk a pályán.
Hasznos eszközt lesz a Nano Blade is, amit nem csupán kilőhetünk, ezzel felnyársalva pár ellenfelet, hanem egy másik módot választva a falba is állíthatunk egy pár másodperccel később felrobbanó lövedéket, amivel elvonhatjuk az NPC-k figyelmét, vagy kifüstölhetünk valakit a fedezékéből. Szintén érdemes lesz a falakon keresztül is láthatóságot biztosító mód, ami szintén nem csak a lopakodáshoz jön jól, - bár például megmutatja, ha egy helyen áttörve a falat eltűnhetünk szem elől - hiszen megtudhatjuk azt is, milyen fegyverzettel bírnak az egyes ellenfelek. Visszatér a hackelés is, az előző részből ismert minijáték mellett már a távolból is feltörhetünk egy-két eszközt, itt azonban egy másik, ritmusalapú minijáték tűnik fel a sokat kritizált csomópontos megoldás helyett.
Hogy milyen megközelítéssel oldjuk meg a küldetést, nem csak nekünk és az XP-csíkunknak számít majd, hanem a játék egyik legérdekesebb részét jelentő társas játékmenetre is hatással lesz. A videóban például az ARC (ők az augmentáltak jogvédői) vezetőjét próbáljuk meggyőzni, hogy jöjjön velünk békével, hogy kihallgathassuk a terrortámadás kapcsán, ám mivel a küldetés második felében szétlőttük a bázisuk egy jelentős részét, erre nem igazán hajlik, és minket is agresszornak néz.
Úgy tűnik tehát, a Deus Ex: Mankind Divided nem viccel, és ha nem jövő év elejére ígérné a megjelenést a csapat, a Witcher 3-nak akár kihívója is akadhatna a 2015-ös év szerepjátékának illusztris címéért.