John Carmack sajnálkozását fejtette ki, hogy a Rage fejlesztése egy kicsit tovább tartott, mint ahogyan ő azt eredetileg tervezte. Mindez azért, mert az id Software a legkiválóbbat akarta nyújtani mind technikai, mind a játékélmény terén, hiszen nem hiába fejlesztik már hét éve.
Mivel már oly sok időt fordítottak a játékra, Carmack úgy vélte, hogy hibát követnek el, ha mindig és mindig az új, és jobb technológiákat akarják megvalósítani, mivel ezeknek nem kellene ennyire befolyásolnia a fejlesztést.
„A legfontosabb dolog, hogy eszünk ágában sincs kidobni az ablakon azt a tömérdek mennyiségű munkát, melyet a hét év alatt elvégeztünk. Még ha nyolcszor több erőforrásunk is lenne egy next gen kozolra, akkor sem akarnánk évtizedeket tölteni azzal, hogy átírjuk a játékot. Rengeteg dolog, amit napjainkra összehoztunk simán megállja a helyét. Az MI fejlettsége, az animációk is elég királyra sikeredtek, és habár valószínűleg részleteiben jobb lenne a Rage, ha még egy vagy két évet dolgoznánk vele, nem ez a legoptimálisabb kihasználása az erőforrásainknak. Boldogabb lennék, ha ezidőre már két játékkal jelentkezhetnénk.”
„Egy nehéz döntést kellett hoznom, de végül itt vagyok, és azt akarom, hogy a Rage 60 fps-en is gyönyörűen fusson, mert nem akarjuk, hogy a grafika a játékélmény rovására menjen. Ezt vehetitek fordulópontnak is, ugyanis mi már nem gondoljuk úgy, hogy egy tökéletesen felépített, akár csili-vili grafika a legjobb módja annak, hogy értékessé tegyük az alkotásunkat.”
A Rage szeptemberben érkezik meg PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra.