A gamerek olyanok, mint az elefántok, és évek óta nagyon nehezen felejtik el a Microsoftnak, hogy az Xbox One első bejelentésekor nem éppen a kedvenc konzoljuk terveit vázolták fel. A redmondi csapat azóta is ezerrel teper, hogy visszanyerje a játékosok kegyeit, és az a helyzet, hogy ha a 2015-ös bemutatójukkal nem sikerült, akkor nem tudjuk, mivel lehetne megnyerni a publikumot.
A kezdés mondjuk nem annyira a kétkedőknek, hanem a hűséges Xbox-rajongóknak szólt, hiszen az idei konferenciát a Halo 5: Guardians bemutatója nyitotta. Az egyjátékos mód, ahol két főszereplő vezet egy-egy négyfős osztagot, nem csupán érdekes sztorit vetít előre, hanem minden korábbinál nagyobb léptékű akciót is ígér, ami ráadásul egy 24 fős módnak köszönhetően a multiban is megjelenik majd. A Warzone-ban a korábbi legnagyobb Halo-pálya négyszeresét felölelő mapokon lövöldözhetünk mind a gép által irányított ellenfelekre, mind más játékosokra, ami azért nem hangzik rosszul.
A Recore ezt követő bejelentése viszont rögtön a másik irányba lendítette az ingát, és egy jól bejáratott franchise-tól egy teljesen új IP-hez ugrottunk. A poszt-apokaliptikus, némileg sci-fi beütésű játék hangulat nagyon rendben van, a Fallout 4 után szabadon pedig ismét egy kutyával (bár ezúttal csak egy robotebről volt szó) sikerült az érzelmeinkre hatni. A cserélhető maggal (és így személyiséggel) rendelkező robotok egyébként izgalmas játékmenetet is ígérnek, ahogy az is bizalommal tölthet el minket, hogy a Recore-t a Metroid Prime készítői hozzák el nekünk, Keiji Inafune vezetésével.
Ahogy mazur is kiszúrta, ugyan a játékok sem voltak semmik a Microsoft bemutatóján, legalább ennyire lenyűgözőek voltak azok a szolgáltatások, amiket az Xbox One-hoz bejelentettek, ráadásul ugyanarról a cégről van szó, ami néhány évvel ezelőtt felszámolta volna a használt játékokat. Kezdésképpen robbantották a bejelentés-bombát az Xbox 360-as játékok natív támogatásának bejelentésével Xbox One-on, ami még a legnagyobb MS-kritikusokat is elismerő biccentésre kell hogy késztesse.
Xbox 360 játékok Xbox One-on?! Ha javít a teljesítményen, töltési időkön, akkor ez a nap legjobb híre! (Mondjuk még reggel van.)
— GameStar_HU (@GameStar_HU) June 15, 2015
Nem is a játékbejelentések a legnagyobb meglepik, hanem az extra szolgáltatások. PC modok ingyen, Xbox One-on? Azért ez nagyon meleg.
— GameStar_HU (@GameStar_HU) June 15, 2015
A második, legalább ennyire lenyűgöző engedményt a Fallout 4-gyel kapcsolatban tették, és engedélyezték a PC-s modok használatát az Xbox One-os változatban is, amire azért nem sokan tippeltünk volna. Emellett egy új trailert is láttunk a Bethesda készülő játékából, amiben a játék korai szakaszának néhány fontos pillanatát mutatták meg nekünk. Ja, és bónuszképp az új rész mellé megkapjuk a Fallout 3-at is, csak úgy ingyen (legalábbis Xbox One-on).
Az utolsó nagy szolgáltatás, amit bejelentettek, az Xbox Game Preview nevet viseli, és az Xbox One-t is rákapcsolja a PC-n már lüktető Early Access-vérkeringésre. A Microsoft rendszerében viszont mielőtt megvennénk egy még nem teljesen elkészült játékot, kipróbálhatjuk, hogy eldönthessük, megéri-e a pénzünket a jelenlegi állapotában. Erre nem tudjuk, eleinte lesz-e szükség, ugyanis a szolgáltatás indulásakor főleg PC-n félig-meddig már bizonyított címeket találunk a kínálatban.
A fejlesztőknek biztos jó az Xbox Game Preview, de most komolyan, nincs elég félkész játék így is, dobozosan? #fejcsóválás
— GameStar_HU (@GameStar_HU) June 15, 2015
Fejlődik viszont a hardveres oldal is, a Microsoft ismét egy új Xbox kontrollert jelentett be: az Elite névre hallgató modell az érzékenységét, sőt, még az alkatrészeit tekintve is testreszabható. Akár egy újfajta D-paddel is felszerelhetjük, ahogy a kontroller aljára is még több gombot aggathatunk, de az analóg-karokat is cserélhetjük, az új szörnyet pedig a PC-nkhez is csatlakoztathatjuk majd.
A Microsoft sok partnerét is meghívta a sajtókonferenciájára, köztük saját bemutatót is rendező nagyágyúkat, mint az EA és a Ubisoft. Az előbbi képviseletében Peter Moore emlékeztetett mindenkit az EA Accessre, majd minden korábbinál csábítóbbá tette az előfizetéses szolgáltatást, és ha már arra járt, bejelentette a Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2-t is.
A Ubisoft bejelentést nem tett, de az EA-hez hasonlóan lövöldét mutatott meg, rögtön kettőt: egyrészt az RPG-elemekkel bőven tarkított Tom Clancy's The Divisionről mutattak meg egy új sztori-trailert, és a Rainbow Six: Siege-ből is láthattunk pár in-game jelenetet. Mindkét játék egy kis meglepetéssel érkezik Xbox One-ra, ugyanis a Division bétája először a Microsoft konzolján lesz játszható decemberben, a Rainbow Six: Siege mellé pedig ingyen megkapjuk az előző részek közül a Vegast és a Vegas 2-t.
A játékok áradata itt persze nem állt meg, a Rise of the Tomb Raiderből egy élő demót is kaptunk a trailer mellé, és bár az élő játékmenet egy szkriptelt jelenetet mutatott, ahol jégfalakon mászkáltunk, lesz itt bőven a túlélés és a küzdelem más formáiból is. Végül azt is megtudtuk, hogy az idei ünnepi szezonban melyik napot kell bekarikáznia Lara rajongóinak.
Ahogy várható volt, bemutatkozott a Forza Motorsport 6 is, amivel a Turn 10 még magasabbra tette a lécet a grafika terén (egy trailerből sajna a vezetési élményre nem tudunk következtetni), és az elképesztően szép autómodellek mellett bemutatták az időjárási effekteket, és a különböző napszakokat (sötétben izzó féktárcsák!!) is, mindezt egy szeptemberi megjelenés leleplezésével zárták.
A Microsoft foglalkozott a virtuális valósággal is, miután néhány napja az Oculus saját rendezvényén partneri kapcsolatot jelentettek be a Rift készítőivel, most elárulták, hogy a Valve-vel is együtt dolgoznak a SteamVR-on, de nem ez volt a legnagyobb dobásuk. Megmutatták ugyanis, mit tud játék közben saját eszközük, a HoloLens, egy elképesztő Minecraft-demóval, ahol a világot tényleg magunk előtt láthatjuk, és úgy manipulálhatjuk akár egy szavunkkal, ahogy arról korábban álmodni is ritkán mertünk.
Az előzetes pletykáknak megfelelően vendég volt a Rare csapata is, akik két bejelentéssel is készültek. Egyrészt harminc korábbi játékukat hozzák el Xbox One-ra a Rare Replay nevű gyűjteményben, másrészről pedig Sea of Thieves néven egy elég ambiciózus projektről is lerántották a leplet, ami egy kalózos MMO-nak tűnik. Az utóbbi játékhoz hasonlóan az Xbox és a Windows 10 közötti cross-platform játék lesz a Gigantic és a Fable Legends érdekessége is, amik szintén egy-egy új trailerrel jelentek meg a Microsoft bemutatóján.
Voltak játékok, amikre nem jutott sok idő, - másfél órába nem is lehetett mindent bepasszírozni - így például csak egy rövid trailerrel mutatkozott be a Dark Souls 3, vagy a Microsoft platformjára érkező bazilliárd indie-játék legtöbbje is. Ezek közül azért érdemes kiemelni például a Gone Home alkotóinak új játékát, a Tacomát, a harmincas évek rajzfilmjeit idéző Cupheadet, Dean Hall legújabb ötletét, az Iont, vagy Beyond Eyes-t, amiben egy vak kislányt irányítunk majd.
A showt persze hatalmas csattanóval zárta a Microsoft, és egy komoly meglepetéssel nem egy, hanem két Gears of War-játékkal búcsúzott a közönségtől. Az első részt felújító Ultimate Edition hivatalos leleplezése mellett azt is megtudhattuk, hogy a béta után augusztusra várhatjuk a megjelenést. Videót viszont nem mutattak róla, hanem helyette egy egészen hosszú szeletet mutattak a Gears of War 4-ről, ami tökéletes finálénak bizonyult.