A Dragon Age: Inquisition kreatív igazgatója, Mike Laidlaw nyilatkozott a BioWare-játékok egyik legnagyobb erősségének számító, a játékost segítő csapattagokról. Egész pontosan arról, hogy miért nem bővül majd a választék a megjelenés után.
Laidlaw szerint a játékos társai annyira szerves részei a játéknak, hogy az esetlegesen később elérhetővé tett karakterek fejlesztését nagyon korán kellene elkezdeni. Ehhez pedig arra lenne szükség, hogy a Dragon Age: Inquisition DLC-karaktereinek adatai részben már megjelenéskor a lemezen legyenek.
Ez azonban igen visszatetsző gyakorlat, korábban a Bioshock 2, a Mass Effect 3, vagy a Street Fighter X Tekken esetén is komoly felháborodást váltott ki a rajongókból, mikor kiderült, hogy a DLC, amiért fizettek, már eleve a lemezen volt.
Bár a BioWare-hez hasonlóan a Respawn Entertainment is hasonlóan igyekezett elkerülni a lemezen lévő DLC-ket a Titanfall esetében, megoszlanak a vélemények a jelenségről. Míg sokan egyszerű kapzsiságnak gondolják, Cliff Bleszinski úgy fogalmazott, ez a játékipar "csúnya igazsága".
Szerinte a lemezen szereplő DLC-k gyakran a fejlesztés befejezése és a megjelenés közötti üresjárat kiküszöbölésének következménye, ugyanis a fejlesztők néha már ekkor belefognak a DLC-k készítésébe.
Ti várjátok már az Inquisitiont?