Hazudnék, ha azt állítanám, hogy a Call of Duty: Black Ops II bejelentését kísérő trailer láttán egy emberként törtek volna ki éljenzésben a rajongók. A valósághoz inkább az áll közel, hogy egy részük ujjongott, a másik fanyalgott. Futurisztikus FPS? Mindig is ilyenre vágytak. Régi játékmotor? Legalább nem kell gépet fejleszteni. Nem, a szarkazmust nem képzelitek oda, az igazi.
Alapvetően ez a két pont, vagyis a témaválasztás és az új motor hiánya miatt érte a legtöbb kritika a Treyarch csapatát, éppen ezért érezte fontosnak Mark Lamia stúdiófőnök, hogy különböző interjúkban védelmébe vegye "gyermekét".
A Quake III-as alapokra építkező IW Engine legújabb változatát felkészítették a DX 11-es grafikus chipekben rejlő lehetőségek kihasználására, és emiatt PC-n lényegesen mutatósabb, mint konzolokon. További jó hírrel szolgált a csalók kiszűrésével kapcsolatban is. Saját rendszereket fejlesztettek ki erre a célra, hogy megvédhessék az online játékélmény integritását, és a becsületes játékosokat.
A Call of Duty: Black Ops II november 13-án érkezik PC, PS3 és X360 platformokra.