Matthew Berger, a Diablo 3 konzolos változatának pályadizájnere a BlizzConon részletezte a Eurogamernek, hogy miben különbözik a játék PC-s és konzolos verziója, és hogy előbbinél miért nem tervezik a kontrollertámogatást.
„A PC-s változat ritmusa taktaktaktaktaktak - az egérrel folyamatosan kattintgatva adjuk meg karaktereinknek, hogy merre menjenek. Ezzel szemben a konzolos verzióban teljesen más ritmussal találkozunk, ugyanis ott az analóg miatt az irányítás folyamatosabb, tulajdonképpen nincs megállás, míg PC-n a játékmenetet valamivel szaggatottabb" - mondta Berger.
„Amikor PC-n játszol, inkább a kurzort figyeled, nem pedig a karaktered. A konzolos verzióban pont a fordítottjával találkozunk" - tette hozzá Berger.
Azt is hozzá kell tenni, hogy a két verzió ritmusbeli különbségében nagy szerepet játszik a konzolos változatban szereplő vetődéses rendszer, ami felgyorsítja a játékmenetet, ráadásul a pályadizájn és a közelebbi kamera nézet rá is kényszeríti a játékosokat, hogy a kikerüléseket használják, és ne elkattintgatva meneküljenek a veszély elől.
„Ha PC-re is bevezetnénk a kontrollert, akkor a konzolos felhasználói felületet és minden egyéb velejárót is be kellene iktatni, és ez esetben vissza is kellene szorítani az ellenségek számát is, ugyanis míg a hagyományos egér-billentyűzet felállásban el tudunk bánni a nagyobb hordákkal, a kontrolleres játéknál más a helyzet" - magyarázta Berger.
Végül hozzátette, hogy mindkét verziót úgy fejlesztették, hogy kihasználják a különböző platformok nyújtotta lehetőségeket, és szerinte a PC-s változathoz egyszerűen nem illik a kontrolleres irányítás.
A Diablo 3 elérhető PC-n, Mac-en, PS3 és Xbox 360 konzolokon, továbbá érkezik PS4-re is a Reaper of Souls kiegészítővel egy csomagban.