Bár a Square Enix nagy elánnal beharangozott leleplezése egy kissé félresiklott (először egy orosz oldal szellőztette meg a korai részleteket, majd a GameInformer is bejelentette, hogy a májusi lapszámot ennek a szenzációnak szentelik), azért így is nagyon ütött a Deus Ex: Mankind Divided hivatalos bejelentése, az első kiszivárgott részletek pedig több mint ígéretesek.
2029-ben járunk, két évvel a Deus Ex: Human Revolution eseményei után, viszont a történet hatással van az eredeti Deus Ex eseményeire is. Adam Jensen ezúttal a kormány által támogatott akciócsoportnak, a Task Force 29-nek dolgozik, amely az Interpol új ága és annak érdekében jött létre, hogy megfékezze az újfajta terrorizmust. Hősünk azonban nem bízik teljesen a munkaadóiban, ráadásul bizalmatlanságát egy másik titkos szervezetről, a Juggernaut Collective-ről talált információk is tovább növelik. Igazi Deus Ex hagyományként gyakran kap egymásnak ellentmondó küldetéseket, így senkiben sem bízhat igazán, de mivel több befejezésre számíthatunk, ezért bárhogy is döntünk a játékmenet során, annak mindenképpen következményei lesznek.
Példának okáért az egyik misszióban egy augmentált (vagy ahogy a rendőrség nevezi a kibernetikus implantátumokat használókat, clank) banda vezetőjét kell megtalálnunk, viszont a rendőrség elfogta az informátort. Dönthetünk úgy, hogy kihallgatjuk az informátor feleségét vagy jelenetet rendezhetünk a rendőrségen, de alternatív megoldásként akár saját magunk is megpróbálhatunk a vezér nyomára bukkanni. Akárhogy is határozunk, ha sikerült felkutatni a búvóhelyet, egy feszült beszélgetés veszi kezdetét, amit megoldhatunk diplomáciai úton vagy akár erőszakkal is. Ilyen esetekben érdemes alaposan megfontolni a cselekedeteinket, ugyanis akár jó viszonyba is kerülhetünk a bűnszervezetekkel és maffiafőnökeikkel a mellékküldetések folyamán, hiszen egy szívesség megkönnyítheti a dolgunkat, ha később ide szólít a kampány. Ezek nem lesznek kötelezőek és a fejlesztők abba a hibába sem szeretnének esni, hogy "menj el érte, hozd ide" stílusú mellékfeladatokra küldjenek. Ők inkább úgy tekintenek ezekre, mint eszközökre, amikkel mélyebben is beleáshatjuk magunkat a játék témájába.
A részletek megismerése és a kampány teljesítése (multiról egyelőre nincs hír) közben többféle, rombolható elemekkel teli környezetben is megfordulunk majd. Az egyik bevetés során például Prágába látogatunk, az Utulek Stationre, amely most az augmentált szegények gettójaként funkcionál és Golem City-nek becézik (a valóságban is létező hongkongi Kowloon Walled Cityről mintázták).
A pályákat - hasonlóan a Human Revolution megoldásához - teljesíthetjük lopakodva, vagy akár vérbeli akcióhősként is, de a legjobb az egészben, hogy ez nem csupán a mezei ellenfelekkel szemben opció (akik között immáron nők is helyet kapnak), hanem a bossoknál is szabadon dönthetünk. Apropó, ellenség. A mesterséges intelligencia agresszívabb lesz: csoportosan mozognak, kitérnek és oldalba támadnak, ráadásul nemcsak exoskeletonokat és mecheket használnak Jensen legyőzésére, hanem változatos bővítéseket is.
A játékban kétszer annyi augmentáció lesz, mint az elődben, amiket bármikor hozzárendelhetünk a D-pad gombjaihoz. A Tesla elnevezésű fejlesztés apró nyilakat lő ki Jensen kezéből, a Silent Run lehetővé teszi, hogy hangtalanul fusson, a C.A.S.I.E. segít analizálni az NPC-k idegállapotát, ami dialógusoknál rendkívül jól jön, míg a PEPS Gun egy olyan nemhalálos fegyver, ami Adam bionikus karjából tüzel és egy kisebb robbanást hagyva maga után kiüti az ellenfeleket (ezt láthattátok a debütáló trailerben is). Segítségükkel akár távolról is hackelhetünk ajtókat, így Jensen lerövidítheti a pályákat és elkerülheti az ellenfeleket. Használatuk energiába kerül, amelynek egy része automatikusan újratöltődik pihenéskor, a teljes feltöltésre biocellákat használhatunk.
Természetesen fegyvereink is fejleszthetőek lesznek, akár csata közben is állíthatjuk a lőszertípust, válthatunk a tüzelési módok és irányzatok között, amelyek hozzájárulnak ahhoz a tényhez, hogy az Eidos több évet töltött azzal, hogy a lövöldözéseket sokkal kidolgozottabbá tegyék. Ehhez kapcsolódik még, hogy az akciórészekben nem lesznek szkriptelt jelenetek.
A PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra egyelőre ismeretlen időpontban megjelenő Deus Ex: Mankind Divided alatt az Eidos Montreal új grafikus motorja, a Dawn Engine duruzsol, ami PC-n lehetővé teszi a DirectX 12 és az AMD TressFX technológiájának kiaknázását is. Kiderült továbbá, hogy a Human Revolution (ami GameStar teljes játék is volt) mentéseit nem importálhatjuk és az Eidos egy franchise-ban gondolkodik, viszont Deus Ex MMO-t nem tervez kiadni.
Nektek eddig hogy tetszik a játék?