Kiderült, hogy egyáltalán nem véletlen, hogy a Dead Rising 3 az alapvonal mellől nézi az Xbox 360-at és inkább az Xbox One érkezésére gyúr.
A Dead Rising 3 producere, Mike Jones a Siliconera-nak elmondta, hogy a fejlesztés közben a csapat rájött, hogy "a zombik elképesztő száma, a hatalmas nyitott világ és a limitált rendelkezésre álló memória miatt az Xbox 360 összeroppant volna a nyomás alatt". A sorozat harmadik része lényegesen nagyobb, mint az előző epizódok, Jones szerint a Dead Rising és a Dead Rising 2 "többször beleférne" a Dead Rising 3 hatalmas világába.
A csapat ekkor úgy döntött, hogy ideje lepacsizni a Microsofttal és feltérképezni az új generációban rejlő lehetőségeket. "A csapatunk partnerségbe lépett a Microsofttal, hogy jó előre megkapják a technikai specifikációkat és kitalálják, hogy hogyan csinálják meg a játékot az új hardverre" - mondta Jones. Az együttműködés alatt a két csapat át-átjárogatott egymáshoz és párhuzamosan dolgozott a játékon, míg a Microsoft az Kinectes részén ügyködött, addig a vancouveri srácok megpróbálták belepasszírozni a Dead Rising 3-at nyitott világostól, zombistól és mindenestül az Xbox One-ba.
Az All-Games-Beta-nak sikerült a Comic-Conos előadást is megörökítenie.
Dead Rising 3 Demo at San Diego Comic Con 2013 by All-Games-BetaA Dead Rising 3, minden idők egyik legnagyobb zombihadseregével együtt novemberben érkezik, kizárólag Xbox One-ra. És most már azt is tudjuk, hogy miért.