Az előző DayZ alfatesztben azt írtam, hogy a játék egyik legnagyobb csodája az, hogy folyamatosan változik; akár egyetlen frissítés is felállíthat egy teljesen új világrendet.
Ha minden igaz lesz a helyzet most is, amint élesedik a 0.49-es patch. A DayZ vezető dizájnere, Peter Nespesny egy új posztban járta körül azokat a változtatásokat, amikre számíthatunk. Természetesen most is nagy hangsúlyt fektetnek majd a különböző bugok kijavítására, tovább javítanak a perzisztens rendszeren, új animációk, fegyverek és kraftolható tárgyak is jönnek, illetve folytatódik a harc a hackerek ellen.
A legfontosabb hír, hogy a 0.49-es patch-csel együtt egy globális karaktertörlés is érkezik. Bizony, lenulláznak minden és ezzel eltüntetik a játékból az összes hackelt tárgyat, tárat és korrupt karaktert.
Továbbá szóba kerültek a Private Shardok, amivel kapcsolatban nem osztottak meg további információt a fejlesztők, de várhatóan alapjaiban változtatják meg a játékélményt. Szerencsére jó irányba. Ha minden igaz, akkor ez a változtatás azt jelenti majd, hogy a karakterek szerverspecifikusak lesznek, tehát minden szerveren más és más túlélővel kell nekimennünk Chernarusnak. Ez azért fontos, mert ezzel lényegében meggátolják azt, hogy az emberek egy privát szerveren vagy egyikről a másikra ugrálva összeszedjék a szükséges felszerelést, megkönnyítve a saját dolgukat.
A fejlesztők azt is elmondták, hogy jól haladnak a járművek alkatrészeinek dizájnjával, illetve kitalálták, hogy hogyan is fognak működni a DayZ-ben, de erről majd csak később árulnak el többet.
További információért érdemes átböngészni a hivatalos oldalon lévő posztot a tervezett változtatásokról, illetve nagyon várjuk a teljes patch note-ot, hogy mi mindennel gazdagodik még a DayZ. Ha ez még nem lenne elég a DayZ-ből, akkor érdemes elolvasni Dean Hallal, a játék megálmodójával készített exkluzív interjúnkat is.