A DayZ egy Early Access játék, ami még bőven alfa stádiumban van. Ezt már a játék megvételénél hatalmas betűkkel hirdeti a Steam, majd minden belépésnél is emlékeztet erre a DayZ.
Ennek ellenére a játékosok nehezen emésztik meg, hogy a fejlesztés nem olyan ütemben halad, ahogy azt ők szeretnék vagy elképzelték. A hivatalos DayZ fórumon a játék producere, Brian Hicks egy posztban igyekezett kezelni a lincshangulatot.
"Jelenleg nem a DayZ-vel játszotok, hanem egy fejlesztés alatt álló verzióval. Egy korai builddel" - írta Hicks. Szerinte 11 hónapnyi fejlesztés alapján megítélni egy játékot olyan, mintha két ecsetvonás után mondanánk véleményt egy festményről, majd a AAA kategóriás játékokat is felhozta példának. Azt mondta, hogy azok sem különbek ennél a fejlesztés korai szakaszában, kivéve talán azokat, amik évről évre alig nyújtanak valami újdonságot.
"Tarts egy kis szünetet és gyere vissza a bétára vagy a teljes verzió kiadására" - tanácsolja Hicks, aki szerint az Early Access játék fejlesztésének megvannak a maga mélypontja, de "ilyen ez a szoftverfejlesztés". "Igen, ez rohadtul stresszes dolog - mindenki számára az, de részesei lehettek annak, ahogy a DayZ alakul" - fejezte be a producer.
Én a magam részéről elégedett vagyok, a DayZ már most megérte a belefektetett pénzt, mert több mint 250 órányi szórakozást köszönhetek neki (na jó, ebből 200 lehetett igazából szórakoztató, de azért mégis). Igazából nem is nagyon tehetünk már mást, minthogy reméljük, hogy a terveknek megfelelően még az év vége előtt megérkezik a béta, valamikor jövőre pedig a teljes játék is.
Nektek mi a véleményetek? Ti játszotok még?