Hirdetés

Dark Souls III előzetes - por és hamu vagyunk

|

Harmadszor is megyünk a vágóhídra, a Dark Souls 3 mégis tartogat annyi újdonságot, hogy újra élvezhessük az önkínzást.

Hirdetés

A From Software nem sokáig ült a babérjain, és bár a címét tekintve nem tartozott a sorozathoz a PlayStation 4-exkluzív Bloodborne, gyakorlatilag ugyanarra a formulára épült, mint a Souls-játékok, így talán sokakat meglep, hogy ilyen hamar bejelentették a már javában készülő Dark Souls III-at. A 2015-ös E3 alatt a játék rendezője, Miyazaki Hidetaka megmutatta azt is, milyen újításoktól érezhetjük mégis frissnek a legújabb játékot a sorozatban.

Az már a Microsoft-konferencián levetített trailerből is látszott, hogy a világ dizájnját ismét egy kicsit más irányba viszi el a csapat. Tisztán látszik, hogy egy valaha gyönyörű, de mára szinte teljesen elpusztult, sőt, felégetett világ képét szeretné elénk tárni a From Software, így a hamu és a parázs is gyakran visszatérő motívumok lesznek, de a valaha volt szépség nyomait is szeretné kihangsúlyozni a stúdió.

Ebben segítségükre lesznek a különböző dinamikus fényforrások, beleértve a levegőben szálló hamu által folyamatosan eltompított napfényt, ahogy visszatérnek a fáklyák is, amiket ezúttal magasra emelve még hatékonyabban is használhatunk. A Dark Souls III világa játékmechanikai szempontból is egy kicsit változni fog, ugyanis a pályákon a korábbi részekhez képest (ahol ennek inkább csak az illúzióját keltették a dizájnerek) több elágazó útvonal lesz, aminek köszönhetően sokkal intenzívebb lesz a világ felfedezésének élménye. Eközben találhatjuk meg azokat a sírköveket is, amiknek "egy lángot ajánlva", ahogy a játék fogalmaz, megtudhatunk valamit a karakterről, aki ott nyugszik, így megismerve a sztori egy darabkáját.

Miyazaki elmondása szerint a korábbi részeknél mélyebb harci élmény is vár majd ránk az új Dark Soulsban, köszönhetően a Weapon Arts nevezetű rendszernek. Ezt azt jelenti, hogy egy bizonyos fegyvert használva lesznek különleges támadások és mozdulatok, amik csak az adott fegyvertípusra jellemzőek, így a választásunkról függően teljesen eltérő harci stílust alakíthatunk ki. Egykezes kardokat forgatva például egy vívóállásba szökkenhetünk, amiből két különböző támadást indíthatunk: az egyikkel feltörhetjük az ellenfelünk védelmét, míg a másikkal távolról indulva gyorsan közel kerülhetünk az ellenhez, és máris támadhatunk.

Ezzel szemben a kétkezes kardok különleges támadásával rávethetjük magunkat az ellenfélre, ahonnan vagy rendkívül erős csapásokat mérhetünk rájuk, vagy akár a levegőbe is felüthetjük azt. Míg ha két szablyát veszünk kézbe, egy pörgő támadásra kapunk lehetőséget, ami nyilván tömeg ellen jön jól, de a rendszer kiterjed a távolsági fegyverekre is, így ha a Dark Souls III-ban egy rövidíjjal nyomulunk, és elugrunk, vagy elgurulunk az ellenfél csapásai elől, gyors lövésekkel akár közelről is elintézhetünk pár ellenséget.

 

Ha pedig szóba került, hogy kiket is kell felaprítanunk az utunkba kerülő fegyverekkel, az E3-as bemutatón kiderült, hogy szokás szerint az ellenségek is sokat hozzátesznek majd a világ hangulatának felépítéséhez, így lesznek hatalmas sárkányok, és persze visszatérnek az élőhalottak, köztük a lovagokkal is. Egy érdekes jelenetben, ami a demó része volt, egy adag élőholt egy épület tetején imádkozott egy ismeretlen erőhöz, az egyik élőhalottból pedig, amelyik megtámadta a játékost, egy furcsa, formátlan, fekete lény jött elő, ami szintén a játékos életére tört, szóval lesz itt móka és kacagás.

Bemutattak az E3 közönségének egy főellenséget is, ami a Dancer of the Frigid Valley nevet viselte. A lángoló kardot viselő lénnyel egy katedrálisban ütközött meg a játékos, aminek a tartóoszlopait levágva fel is gyújtotta azokat, így amit akár hasznos fedezéknek is nézhetnénk, hirtelen veszélyforrássá válik. Ha pedig eléggé levisszük a Dancer életerejét, egy másik, hamuból lévő kardot is megidéz a boss (a hamu-motívumból tehát játékmechanikai jelentőséggel bíró elem is lesz, ahogy Miyazaki is utalt rá), és egy új támadást, egy halálos piruettet is bevetett, a nevéhez illően, ebben a fázisban pedig le is darálta a szerencsétlen játékost.

A Dark Souls III tehát valamikor 2016 elején megjelenik, ami csak nézőpont kérdése, hogy túl hamar jött el az előző részek megjelenése után, vagy túl sok várakozást jelent azoknak, akik durván ráfüggtek a sorozatra. Mindenesetre úgy tűnik, lesz elég újdonság, aminek hála egyhamar nem fogjuk megunni a From Software sorozatát. Halálon innen, s túl.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)