A Call of Duty: Ghosts eladásai ugyan elmaradtak az eredeti tervektől, de az Activision franchise-za még mindig az egyik legnagyobb és legsikeresebb sorozat.
Ebben természetesen hatalmas szerepet játszik az is, hogy az Activision elképesztő összegeket költ hirdetésekre és azon kevés játékcégek közé tartozik, amik még tévéreklámokat is csinálnak. Ez nálunk kevésbé elterjedt, de Amerikában még mindig nagyon fontos. Emlékeztek még a Black Ops 2 zseniális kampányára, nem?
Vagy, amikor még a Vasembert is sikerült rávenni egy reklámra?
Az Activision globális marketingosztályának alelnöke, Jonathan Anastas szerint a tévéreklámok még mindig fontos részei egy játék marketingjének. "Ha el akarsz adni 10, vagy több millió példányt egy konzoljátékból, akkor a TV-vel is számolnod kell" - nyilatkozta.
"Ilyenkor az úgynevezett "blockbuster" vásárolókat célzod, akik évente egy vagy két játékot vesznek meg és nem rajonganak egyik stílus vagy brand iránt sem. Megvehetik a Halo-t 2012-ben és a GTA-t 2013-ban és játszhatnak a Words With Friends-zel a kettő között, amikor épp nem Minecraftoznak. Ezeket a vásárlókat nem tudom meggyőzni Twitterről" - mondta Anastas.
A vezető sem vonja kétségbe, hogy a közösségi média nagyon fontos, hogy új közönségeket érhessenek el, de szerinte manapság "már senki sem tudja igazán, hogy az internet melyik csücskét is kellene megcéloznia".
A Call of Duty éves kiadása körülbelül 30 milliós eladásokat termel az utóbbi időszakban és az egyik legjobban ismert brandnek számít a piacon. Attól függetlenül, hogy hogyan is érzünk a sorozattal kapcsolatban, vagy hogy évről évre mennyire fáj az innováció hiánya, marketing szempontból ez kiemelkedő teljesítmény.
Egyébként a Call of Duty: Ghosts demója ingyenes lesz a hétvégén PlayStation 3-on és PlayStation 4-en.