Persze titkon reméltem, hogy Levinék maradnak a System Shock/Bioshock vonalon, s nem is kellett csalódnom. A Bioshock Infinite ugyanis az előbb említett játékokhoz hasonlóan az intelligens shooterek kategóriáját hivatott gazdagítani.
A whatisicarus.com oldalon leleplezett alkotás 1912-be repíti a játékost. Ebben az alternatív múltban a technológia jóval fejlettebb, mint a valóságban volt, példának okáért egy gigantikus város, Columbia szeli a felhőket mérföldekkel az emberek feje felett.
A játékos egy Booker DeWitt nevű fickót alakít, a híres Pinkerton nyomozóiroda egyik volt munkatársát, akinek egy gyerekkora óta Columbián fogva tartott fiatal nőt, bizonyos Elizabethet kell kiszabadítania. Booker a történet során egyre szorosabbra fűzi kapcsolatát a nővel, miközben együtt igyekeznek kereket oldani. DeWitt a túlélés érdekében fegyvert is ragad ha kell, sőt valamiképp emberfeletti képességekre (pl.: telekinézis, varjak idézése) is szert tesz.
Képek a galériában
A Bioshock Infinite helyszíne tehát egy steampunk jellegű lebegő város, ahol mind zárt térben, mind a levegőben harcolhatunk, mégpedig a Bioshock 2-ben megszokott módon: jobb kéz valamilyen csúzli, bal kéz valamilyen "varázslat".
A tervek szerint PC, Xbox 360 és PlayStation 3 platformokra 2012-ben érkező alkotásban nem lesz kooperatív játékmód annak ellenére, hogy Elizabeth mindvégig jelen van, s minden tudásával igyekszik segíteni megmentőjét.