A játékipar már évekkel ezelőtt rálépett arra az ösvényre, ami a fejlesztési költségek és a minőségi munkához szükséges időtényező miatt egyes részfeladatok kiszervezéséhez vezetett. Az ún. outsourcing nem ördögtől való, költséghatékony megoldás, amely alól a Bioshock 2 sem kivétel.
Mint ismeretes, a Bioshock 2 munkálatainak oroszlánrészét a 2K Marin csapata végzi a 2K Australia segítségével. Mindkét csapatnak van köze az első részt összehozó Irrational Games-hez, amit a fejlesztés hajrájában nevezett át a kiadó (Take Two) 2K Boston/2K Australia-ra. A 2K Marin részben azon 2K Boston alkalmazottakból verbuválódott, akik már képtelenek voltak együttműködni a játék fődizájnerével (Ken Levine).
Az E3 előtt nem sokkal derült ki, hogy a Bioshock 2 multiplayer játékmódokkal gazdagodok, amelyekért a Digital Extremes (Pariah, Dark Sector) gárdája felel. Ezzel azonban még korántsem ért véget a kiszervezés, hiszen most már a francia illetőségű Arkane Studios (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might & Magic) srácait is a fedélzeten köszönthetjük. A franciák elsősorban a pályadizájnból veszik majd ki részüket.