Aki figyelemmel követte a Beyond Good and Evil 2 körüli eseményeket (tekintve, hogy egyetlen árva hivatalos teaser videó látott napvilágot a két éve bejelentett fejlesztés kapcsán, ezt nem volt nagy kihívás "figyelemmel követni"), az már jó ideje érezhette, itt valami nem stimmel. Síri csend a projekt körül, a UbiSoft üzleti terveiből rendre hiányzó cím, aggasztó nyilatkozatok a játékmenet casual irányba történő elferdítéséről stb. Bár csak ne így lenne, de most beigazolódni látszanak a rajongók aggályai.
A napokban több - köztük illetékes francia - fórumon is felbukkant a hír (bár a UbiSoft hivatalos megerősítésének hiányában nevezzük egyelőre csak "nagy eséllyel igaz pletykának"), miszerint a többek között a Rayman brandért, a Peter Jackson-féle King Kong játékadaptációért és a Beyond Good & Evil-ért is óriási vállveregetést kiérdemlő francia fejlesztő-veterán, Michel Ancel lelépett a UbiSoft-tól. A szakítás hátterében (feltételezve, hogy ez az egész egyáltalán megtörtént) állítólag financiális és szemléletmódbeli konfliktusok húzódtak meg. S ha ez így van, akkor nem nehéz kikövetkeztetni, hogy az amúgy is késélen táncoló Beyond Good & Evil 2-nek is befellegzett.
Egyébként magát a Beyond Good & Evil-t szerintem senkinek sem kell bemutatni. A GSO-n meg pláne, hiszen a 2005-ös karácsonyi számhoz mellékelt teljes játék volt. Nem is kezdem el méltatni a játékot, mert abból nem hír, hanem kisregény kerekedne. Nekem a 2008-as karácsonyi (Tim Schafer elméjéből kipattant, szintén zseniális) Psychonauts-nál is maradandóbb élmény volt ez a gyöngyszem. Eredeti, kreatív, élvezetes, hangulatos, megindító, újító, sokoldalú stb. S szokás szerint csúnyát bukott a pénztáraknál. Miért történik ez rendre a fantasztikusan eredeti, de nem célirányosan casual címekkel? Vagy a kérdésben már maga a válasz is benne lenne?