Hirdetés

Battlefield: Bad Company - az átlag gamer nem vevő a poénokra

|

Megengedheti-e magának egy lövölde, hogy humorral és iróniával operáljon, vagy a műfaj képviselőinek szigorúan ragaszkodniuk kell az alapokhoz?

Hirdetés

A Battlefield: Bad Companyt 2008-ban dobta piacra az EA, és bár a Battlefield sorozat része, merőben eltér a megszokottól. Az első rész csak Xbox 360-ra és PS3-ra jelent meg, és a multiplayer helyett itt a kampányon van a hangsúly. A játék jó értékeléseket kapott a kritikusoktól, akik a technikai megvalósítás mellett a játék sajátos humorát emelték ki pozitívumként.

Lars Gustavsson, a DICE kreatív igazgatója egy interjúban mondta el véleményét a Bad Company múltját és jövőjét illetően. Az átlagostól eltérni mindig nehéz vállalkozás, mert a tömegeket így sokkal nehezebb megfogni. „Persze a rajongóknak nagyobb örömet tudunk így okozni, de sokkal kevesebb embert érdekel majd a játék" - mondta. „Amikor a sorozat első része a piacra került, sok kritikát kaptunk a játékosok részéről. Mégis miért játszanék ezzel? Ez nem egy komoly lövölde, egyáltalán nem is érdekel. Ilyen és ehhez hasonló dolgokat vágtak a fejünkhöz, mi viszont imádtuk a játékot. A karakterek és a narratíva is fantasztikusra sikeredett, igazán büszkék voltunk magunkra" - tette hozzá.

„Szóval nem felejtkeztünk meg teljesen a játékról. Egyszerűen ha minél több embernek meg szertnénk megfelelni, akkor sokkal neutrálisabbnak kell maradnunk, főleg ilyen kényes témákban, mint a humor. Mert a humor mindenkinek más, mindenkinek személyes. Valaki imádja, mások nem tűrik meg.

A kérdésre, hogy vajon az Uncharted Nathan Drake-je által kitaposott út követendő példává válhat-e, már Patrick Bach válaszolt. „Nathan Drake nem egy vicces figura. Komoly, de mégis ironikus. Örülök, hogy manapság ezt megteheti egy játék, és úgy vélem a Bad Company is ide tartozott. Az ilyen franchise-ok állnak igazán közel a szívemhez, amik nem veszik magukat túl komolyan."

„Egy játékból bármi kisülhet. Néha olyan érzésem van, hogy a sajtó és a játékosok is csak egyetlen típusú játékot tartanak elfogadhatónak. Számomra ez a skála egyre szélesebb lesz, és talán a filmiparhoz hasonlíthatnám leginkább. Eleinte nagy befektetés, komoly feladat volt, így csak a drámának volt helye. Aztán egy csipet humor, egy kis akció, megszületett pár új műfaj, ma pedig rengeteg stílusunk van, és a filmjeink se csak egyből merítenek. Valahogy így van ez a játékoknál is."

Ha a stúdió esetleg összedobna egy harmadik részt, Ti vevők lennétek rá?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)