Karl-Magnus Troedsson, a DICE fejlesztője arról beszélt, hogy a Battlefield 3 egyjátékos kampánya túl lineáris volt, és irányította a játékosok tevékenységét. A Battlefield 4 előzetes kapcsán is volt már arról szó, hogy a rajongók kritizálták a BF3-nak ezt a részét, a DICE pedig meghallgatta a kritikát.
Az új rész már nem lesz ennyire multiplayer-központú, és nagyobb hangsúlyt fektetnek az egyjátékos módra is. Egyrészt, megpróbálják beépíteni a többjátékos módok sandbox-féle megközelítését, miszerint a játékosok eldönthetik, hogyan közelítsék meg az egyes feladatokat. Aztán, úgy néz ki, feláldozzák a co-op módra szánt fejlesztési időt, ezért nem is lesz, cserébe mind a hagyományos multiplayer, mind az egyjátékos kampány erősebb lesz.
Akárhogy is nézzük, a 17 perces Battlefield 4 trailer alapján bizony elgondolkodunk, hogy ez még mindig egy eléggé scriptelt és nem túl szabad játékmenet. Troedsson szerint az egyjátékos mód arra tökéletes, hogy felkészítse a játékosokat az egymás elleni küzdelemre is, mivel az irányítás és a fegyverek ugyanazok.
Sokakat viszont nem vonz a versenyszellem és a pörgés, és csak szeretnének egy jó történetet, szabad játékmenettel: a Bad Company sorozat ebben jobb volt, és most a DICE is úgy gondolja, hogy a Battlefield 4-nek szüksége van egy jobb egyjátékos élményre. A BF3-nál ugyanis túlságosan is mozis, nem túl szabad játékmenetet kaptunk.
A Battlefield 4 megjelenés idén ősszel esedékes PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra, reméljük, ezúttal a magányos farkasok is remélhetnek színvonalas kikapcsolódást.