A konzolok eddigi legnagyobb hátránya volt talán a PC-kel szemben, hogy esetenként sokkal kevesebb képkocka per másodperces teljesítménnyel, azaz FPS-sel futottak.
Ám most végre elérkezett az a korszak, amikor végre a konzolokon (pontosabban next-gen konzolokon) is az eddigieknél kétszer folyamatosabb képfrissítésben lehet részünk. Nincs több akadás, nincs több kifogás, hogy "azé' me' szaggat".
Bár ez a hír elsősorban a Battlefield 4-ről szól, nem lennénk meglepve, ha a jövőben természetes dolog lenne az, hogy a next-gen konzolokon 60 FPS-sel fut egy játék. Legyen úgy. Mindezek mellett a DICE előhozakodott egy "Levolution" névre hallgató videóval is, amely a Battlefield 4 látványosan dinamikus térképeit takarja. A mellékelt videóban Aleksander Grondal fejlesztő kommentjei által megismerhetjük pontosabban is ezt az új funkciót, amivel drasztikusan megváltoztathatjuk a pályák arculatát. Íme:
A Battlefield blog információi szerint a Battlefield 4 Levolution rendszere által indított események egy bizonyos idő eltelte után automatikusan bekövetkeznek és mindezek nem csupán a látványt szolgálják, a fejlesztők azt szeretnék elérni, hogy valódi hatással legyen a játékmenetre a változás, mint például a már sokat emlegetett felhőkarcoló ledőlése, ami merőben megváltoztatja a környezetet, de tombolhat vihar is vagy egy gát elpusztításával vízzel áraszthatjuk el az adott pályát.