Egy nagy ember egyszer azt mondta: ha távolabbra láttam másoknál, azt azért tehettem, mert óriások vállán álltam. Az emberi történelem folyamán az igazi tökéletesség mindig az elődök által lefektetett alapok következményeként jöhetett létre. Az ember azt hinné, hogy könnyű jobbá tenni vagy felülmúlni azt, amit egyszer valaki már létrehozott, de a hagyatékkal felelősség jár.
Valószínűleg a Warner Montreal gárdája is hasonlóképp érzett, amikor belevágott a Batman: Arkham Origins fejlesztésébe, és úgy döntött, megpróbál rátenni még egy lapáttal azokra a sziklaszilárd alapokra, amiket a Rocksteady lefektetett - de vajon tudják még fokozni? Fel tudnak-e állni majd az óriások vállára?
Érthető, hogy sokakból aggodalmat váltott ki, amikor kiderült, hogy a Rocksteady szünetet szeretne tartani a licencelt játékok téren, főleg miután sikerült ezt az oly sok negatív stigma által sújtott műfajt teljesen a feje tetejére állítani. Nem kevés szkepticizmus követte a játék bejelentését, de a Warner Bros. magabiztosan kiállt a döntése mellett, és biztos volt abban, hogy a Warner Montreal-nál jó kezekben van a sorozat.
A csapat által elképzelt Batman játék jóval a korábbi Arkham epizódok előtt fog játszódni, ami azt jelenti, hogy egy merőben eltérő Gotham fog elénk tárulni, és Batman egy kevésbé magabiztos időszakáról fog szólni, nagyjából a hős ténykedésének második évében. Ekkor James Gordon még nem főfelügyelő, a Sötét Lovag pedig még mindig egy meg nem értett városi legenda, és persze körözött bűnöző. Akiknek esetleg felrémlett most, hogy ez kísértetiesen olyan, mint a nagy sikerű Frank Miller féle 'Year One' kötetben felvázolt status quo, azok ne lepődjenek meg: Eric Holmes kreatív rendező is nagy rajongója a képregényhős korai kalandjának.
„Batman a másik két játékban már nagyon kiteljesedett karakter. Pontosan olyan, mint amilyennek a legtöbb történetben láthatjuk, de kicsit visszautazva az időben egy sokkal sebezhetőbb embert találunk, szóval a történetünk nagy hatással lehet az ő személyére. A rendőrök még mindig bűnözőként tekintenek rá, nincsenek szövetségesei a városban, mert nem érti őt senki, és szerintem az egyik nagyon fontos vonása, hogy ez őt milyen ijesztővé teszi. Korábban azért hívták Batmannek, mert ez volt a neve, nem pedig azért, mert szavakat keresnek valamire, ami megmagyarázhatatlan és rémisztő."
Bruce Wayne problémás személyisége nem csak rá van hatással, de a hozzá közel álló emberekkel épített kapcsolatára is nyomást gyakorol: a főhős egyetlen bizalmasa és egyben apafigurája, Alfred Pennyworth mindent megtesz, hogy a Wayne-hagyaték egyetlen örököse megőrizhesse családja emlékét, míg a makacs fiú önző módon kizárólag a bosszúhadjáratába öli minden energiáját.
Ebben a tekintetben valahol meg is találja a közös hangot későbbi szövetségesével, Gordon felügyelővel, de a Holmes felhívja a figyelmet, hogy a két eltökélt harcos nem ért mindenben egyet, hogy a nyers, reményvesztett Gotham-nek milyen hősre van szüksége:
„Az a Gotham rendőrség, amit mi mutatunk koszos, sötét, és velejéig romlott, hasonlóan bármelyik bűnbandához a városban. Felelősségre vonhatók a hatóság által, de ők ugyanúgy korruptak. A játékunk egyik fontos eleme, ahogy az emberek elkezdenek hinni Gordonban, és Batmanben, de ez a két ember nagyon különböző: Batman az igazságot képviseli, Gordon pedig a törvényt. Emiatt hasonlóságuk ellenére sok nézeteltérés van közöttük."
Természetesen a játék legnagyobb részét fogja képezni az, hogy Bruce Wayne milyen eszközökkel próbálja jobbra fordítani Gotham ártatlan lakóinak helyzetét, és a Warner Montreal csapata igyekezett érdekes ötletekkel megfűszerezni a már jól ismert Arkham formulát. Arzenálunk egyik friss tagja lesz egy elektromos feszültséget kibocsájtó páncélkesztyű, mellyel leginkább közelharcban tudunk majd hatékonyabban küzdeni. A kombókra épülő harcrendszerben továbbá szerepet vállal majd a már ismerős Bat-Claw, amivel közlekedésen túl az ellenfeleinket is össze tudjuk majd gobozni, komoly fizikai (és valószínűleg lelki) sérülést okozva.
A fő kampányba kerülő addíciók mellett érdekesség lesz még az új 1 vs 100 mód is: ez a tradíciónális "horda módra" kínál egy variációt, ugyanis a lényeg, hogy Batman, vagy Deathstroke bőrébe bújva gyűrjünk 100 egyre keményebb ellenfelet, komoly kihívást biztosítva azoknak is, akik már otthonosan mozognak a harcrendszerben.
Míg ezek mind olyan dolgok, amik a Batman imidzs elengedhetetlen részét képezik, valami még mindig hiányzik: a Joker. De az, hogy a denevérember ikonikus antitézise milyen szerepben tér vissza, arra Holmes csak annyit mondott, hogy egyelőre meglepetés.
A Batman: Arkham Origins október 25-én indul világhódító útjára PC, Xbox 360, PS3, illetve Wii U platformokon.