A Ubisoft egyik legnagyobb durranása az idei E3-on az Assassin's Creed: Unity, amelyből trailert és gameplay-t is láthattunk, megismertük a kooperatív játékmódot, de ezen kívül is rengeteg infóval kényeztetett minket a kiadó. Bár elsőre talán senkit sem zavar, több újságíróban is felmerült, hogy vajon miért nem kaptunk egy játszható női karaktert sem. Az Assassin's Creed III: Liberationben már megismerhettünk egy fantasztikus női karaktert, és a többjátékos mód avatarjainak fele is a gyengébbik nemhez tartozik, így az alapok kétség kívül adottak a megvalósításhoz.
A VideoGamernek adott interjúban James Therien technikai igazgató izzadt meg a kérdés alatt, ahol sikerült néhány (szerinte) elfogadható érvet összegyűjtenie a döntés mellett. A fejlesztő szerint egy női karakter rengeteg extra munkával járt volna. "Nem sokkal ezelőtt tettünk le a dologról, de ez egyszerű produkciós kérdés. A lehető legjobb élményt akarjuk megteremteni, egy női karakter implementálásához pedig újra kéne dolgoznunk az animációkat és a kosztümöket. Megduplázta volna a munkát ezen a téren."
"A csapat tényleg nagyon szerette volna, de meg kellett hoznunk a döntést. Sajnálatos dolog, de így működik a játékfejlesztés." - tette hozzá a fejlesztő. A riporter nem hagyta annyiban a dolgot, hiszen valószínűleg elenyésző munka lett volna a teljes projekthez képest, arról nem is beszélve, hogy az Assassin's Creed: Unity-n a Ubisoft 9 stúdiója dolgozik immár több éve. Therien csak annyit tudott mondani: "Ez nem filozófiai kérdés. Igen, rengetegen dolgoznak a projekten, de ez egy nagyon összetett játék, ahol mindenki munkájára szükség van."
Bár a Liberation karakterét nagyon szerettük, és tényleg jó lenne egy női orgyilkos karakter is, ha már négyen vehetjük be Párizst, azért ettől a hírtől nem megyünk a falnak. Ti szerettek volna csajt a csapatba?