Azért, hogy jobban tudjuk értékelni a Ubisoft Québec munkáját, és tényleg mindenki elhiggye, ez most más lesz, megint érdemes megjegyezni, hogy a Unity egy bukás volt, vagy inkább buktató, ami ugyan az eladásokon nem látszik, de a sajtóban, a fórumokon azért elég egyértelműen tudatták a játékosok a fejlesztőkkel, hogy ezt még egyszer így nem játszhatják el. Ahogy a sajtós részlegen kiállított PlayStation 4 elé álltam, egyből éreztem, hogy a Ubisoft ezúttal tényleg nem akart hibázni, ami két dolgot jelent: mozgásokat, felszerelést tekintve csak keveset újítottak, viszont ami eddig megvolt, azt tökéletesítették; és azt hiszem, így jártunk a legjobban.
A gamescomon egyetlen rövid küldetést lehetett kipróbálni, melynek főszereplője Evie. A mellettem álló kedves hostesslány folyamatosan mondta a fülembe, mit hogy kell csinálni, de azért szerencsére viszonylag hamar megkérdezte, hogy játszottam-e már Assassin's Creed játékkal. Finoman, de azért látványosan tettem a földre Abstergo Industries-os táskámat, és azt feleltem, hogy „igen, volt már szerencsém pár AC-játékhoz, nagyjából ismerem, mi hogy megy". Vázolta a küldetést: be kell jutnom a Towerbe, hogy ott likvidáljak egy hölgyet. Ezt háromféleképpen kivitelezhettem: az egyik, hogy megszerzek egy kulcscsomót, a másik, hogy kiszabadítom a rendőr őrmestert, a harmadik, hogy egy őr segítségével megyek be.
Én a másodikat választottam, az tűnt a legérdekesebbnek. A feladat a gyakorlatban annyi volt, hogy eljutok az épületig, bemászok az ablakon, azonosítom a rendőr urat (az Eagle Visiont használva, akár a falon keresztül is), beszélek vele, majd miután megtudtam tőle, hogy talán kulcs is kellene a kiszabadításához, megszerzem azt egy az alsó szinten lévő őrtől. Bár a hostess lány mondta, hogy nyomjam meg az X-et, akkor Evie láthatatlanná válik, én egyrészt azt hittem, csak metaforát használ, másrészt hiába nyomtam, semmi nem történt. Végül kiderült, hogy én voltam a béna: egyszer kell megnyomni a gombot, nem kell nyomva tartani. Mindenesetre bénázásom ellenére a nehezebb módszerrel, de megoldottam a feladatot, szétvertem mindenkit, aki elég közel jött hozzám. A harc egész kényelmes, a szokásos AC-stílusban zajlik, és annak ellenére, hogy azt állították, Evie nem olyan jó közelharcban, én simán levertem mindenkit. Illetve hogy pontos legyek, először mindenkiről levertem a kalapot, majd utána őket magukat is.
Az őrmester kiszabadítása és az épületben lévők kiiktatása után le kellett kísérnem az ex-foglyot a katonáihoz, akik utána engem követtek, és mikor a Towerbe értünk, elbántak az ottaniak nagy részével. Innen már minden gördülékenyen ment, az ellenfél hölgy meghalt, jött a szokásos monológ, és véget ért a bemutató.
Mivel Jacob szerepében eddig nem volt alkalmam játszani, nem tudom összehasonlítani, hogy melyikőjük miben jobb. A tapasztalataim alapján azt tudom mondani, hogy Evie közelharcban is ügyes (nem éreztem ügyetlenebbnek, mint bármelyik korábbi aszasszint), de az, hogy tényleg, szó szerint láthatatlanná tud válni, sokat segít a lopakodásban, és főleg abban, hogy erőszak nélkül oldjuk meg a küldetéseket. Amit a rövid hands-on alatt is megszerettem, az a kötél, mellyel egyrészt tényleg egy pillanat alatt juthatunk fel bármilyen épület és építmény tetejére, másrészt bárhonnan átcsúszhatunk bárhova, vagy akár függeszkedhetünk is a levegőben, ha épp az kell. Ez volt az egyik leginkább vágyott újítás részemről, mert így, kétmillió epizód után már nem olyan izgi falat mászni.
A szóban forgó küldetés egy megoldását megnézhetitek az alábbi, a Ubisoft által kiadott videóban. Az Assassin's Creed Syndicate október végén jön PS4-re, Xbox One-ra és kicsit később PC-re.