A legutóbbi képeket és infókat követően újabb érdekes kérdés merült fel a játékkal kapcsolatban: mennyiben alakult volna másképp a főhősről kialakult képünk, ha például az Assassin's Creed II-ben nem Ezio-t, hanem Ezionitát vezettünk volna tetőről-tetőre, és mégis milyen lett volna a karakter feszülős szövetben? Az eszközök rejtett helyekről való előhúzásáról nem is beszélve...
Természetesen Alex Hutchinson, a stúdió dizájnere nem a VG247-nek adott interjújában nem erről beszélt. Annyit azonban elárult, hogy a csapat erősen elgondolkozott egy női főszereplő bevezetésén, még ha csak rövid ideig is. Hutchinson szerint sok játékos szeretne női főhőst, de a történet szempontjából nem lett volna hiteles, hiszen az amerikai függetlenségi háború a kemény, hazafias férfiak időszaka volt, nagyon kevés nő játszott benne kulcsfontosságú szerepet.
A dizájner még hozzátette, hogy nem kizárólag a történelem állt a női főszereplő bevezetése elé úttorlaszként, hanem maga a kialakult helyzet is: képzeljük csak el, ahogyan tucat férfiakból álló őr között próbálunk női orvgyilkossal elvegyülni. Hutchinson szerint hiteltelen lenne és a játékosok nem tudnák magukat beleélni a szerepbe.
Szó mi szó, rengeteg igazság van az úriember szavaiban, ennek ellenére mi rendkívül örülnénk egy női főhősnek az Assassin's Creed történelmében majd egyszer, valamikor.