Tavaly novemberben elmélkedtünk a GSO-n az egyslágeres játékfejlesztőkről, és akkor Stöki az Angry Birds sikeréből minél többet kipréselni igyekvő Roviót emelte ki példaként. Hogy ez mennyire jó választás volt, az kiválóan igazolják a tavalyi évre vonatkozó adatok, amik nem túl biztatóak a franchise jövőjét illetően.
A legdurvább szám talán az, hogy a naptári éveket tekintve a 2013-as 36,5 millió eurós nyereség helyett tavaly már csupán 10 millió euró profitot hozott a Rovio, ami 73 százalékos csökkenés. Ez annak köszönhető, hogy az cég teljes eladásai 9 százalékot csökkentek, annak ellenére, hogy a játékokból származó bevételük, köszönhetően talán több újításnak, 16 százalékkal nőtt. Ez azt is mutatja, hogy milyen fontosak lettek a játék licenc alapján gyártott más termékek, a fizikai játékok és édességek.
Ennél a részlegnél azonban nagy ugrást várnak a 2016-ban megjelenő Angry Birds filmtől, ami azonban nem lesz olcsó: csak az elkészítésére 80 millió dollárt költenek, aminél még többe fog kerülni a film népszerűsítése (bár ennek egy részét a Sony fizeti). Itt azonban nem ér véget a bajok sora: ahogy azt a Rovio főnöke, Pekka Rantala is elismerte, későn reagáltak a free-to-play modell mobilos térhódítására is.
Ráadásul, ahogy egy elemző kimutatta, nincs sok esélyük arra sem, hogy az olyan fizikai és videojátékos világokat összekötő termékcsaládokkal versenyezzenek, mint a Nintendo amiibo, a Disney Infinity, vagy a Skylanders. És bár a legkomolyabb bevételt a játékokon kívüli termékek hozhatják a cégnek, mégis a mobilunkon repkedő madaraktól függ majd, mennyire érdeklik majd a vásárlókat a sorozathoz kapcsolódó cuccok.