Chavalier annak idején már beszámolt a játék aranylemezre kerüléséről, illetve az első hét nem túl biztató eladási statisztikáiról.
Az Amnesia: The Dark Descent megjelenése óta már bő egy hónap eltelt, s a fejlesztő Frictional Games egyik társalapítója, Thomas Grip blogjában elégedettségét fejezte ki az anyagi megtérüléssel kapcsolatban: "Összességében (Windows, Mac, Linux) az eladások sokkal jobban alakultak, mint amire számítottunk! Az előrendeléseket is beleszámítva 36.000 példányt értékesítettünk, s ez az oroszországi dobozos változatokat még nem is tartalmazza. A fejlesztési költségek megtérültek, és generálódott annyi profit, hogy a következő játékunk munkálataiba bele tudjunk vágni, s az 5 főt számláló csapatunk (meglehetősen alacsony) béreit továbbra is ki tudjuk fizetni."
A küszöbértéket egyébként 24.000 eladott kópiában határozták meg, ez alatt nem tudtak volna finanszírozni egy újabb, következő fejlesztést. A legtöbb országban digitális letöltésen keresztül, 20 dolláros áron lehet megvásárolni az Amnesia-t, jelenleg is napi 350-600 letöltés történik, ami elég jó ahhoz képest, hogy kb. napi 70-re számítottak az első hónapban. Az eladások 42 %-a (15.000 példány) előrendelésből jött össze, ahol 20 %-os árkedvezményt adtak. A cég nagyon támogatja a digitális előrendelési modellt (pl. a Steam rendszerét), mert szerintük az ezzel járó kedvezmények igen vonzóak a játékosok számára.
Következő játékuk fejlesztési idejét 2 évre saccolják, ez is single player lesz, s ebben is új szintre kívánják majd emelni azokat az elemeket, amiket ma a videó-játékokban történetmesélés és az érzelemkeltés névvel illetünk.
A Metacritic összesítésében az Amnesia: The Dark Descent egyébként nagyon előkelő, 86-os értékelésen áll, s az utóbbi idők egyik legfélelmetesebb játékaként emlegetik, köszönhetően a remekül eltalált, atmoszférikus hangoknak és fénykezelésnek, illetve a játékost állandó bizonytalanságban tartó sötét (a szó szoros és átvitt értelmében is) játékmenetének.
Thomas Grip egy picit szomorú kijelentéssel zárt, visszautalva az Amnesia szaksajtó általi nagyon pozitív (Metacritic összesítés 86 pont) fogadtatására. Tapasztalatai szerint ugyanis ez sajnos nem áll közvetlen összefüggésben és arányosságban az eladási statisztikákkal, s itt többek között a kalózkodás felelősségét is megemlítette. Gondolkodnak is, hogy következő projektjükkel már a konzolok felé is nyitni fognak. Hiszen elégedettek ugyan az eladásokkal, de a kritikai elismerés tükrében ez még mindig lehetne sokkal több. Az interneten az Amnesia-ra történő rákeresés során a kidobott találatok közel fele kalóz-oldalakra vezet. Kis (5 főből álló!) cégről lévén szó, a szerzői jogvédelemre nem támaszkodhatnak, s folyamatos, szerveren keresztüli frissítéseket sem képesek biztosítani programjaikhoz (ellentétben mondjuk a szintén független, kasszarobbantó Minecraft-tal). Ráadásul egyjátékos programról lévén szó, az újrajátszhatósági faktor viszonylag alacsony, így aki egyszer illegálisan hozzájutott és végignyomta, az nem valószínű, hogy valaha visszatérne a játékhoz. Szomorú és bosszantó, de végső soron mi, játékosok hozzuk meg A DÖNTÉST.