Érdekes projekt az Alpha Protocol. Az Obsidian első teljesen saját alkotása meglehetősen vegyes fogadtatásban részesült. Az átlagosan olyan 70-80 százalékosra ítélt játék kapott már 20 százalék körüli kritikát is. Tény, hogy az Alpha Protocol néhány eleme nincs a helyén.
Az egyik legdurvább kritikát a Joystick.com-on olvashattuk, ahol a kommentek között egy állítólagos fejlesztő is elmondta a véleményét. Szerint a játékot két éve ki kellett volna kukázni, elsősorban a fődizájner Chris Parker miatt. Parker nemcsak dizájner, hanem az Obsidian egyik tulajdonosa is, és állítólag rettenetes amit művelt. Nem hallgatott senkire, mindenkinek pontosan azt kellett tennie amit mondott, hiába nem működött a dolog. A SEGA sem segített a helyzeten, ők átlag havonta kértek dizájnbeli változtatásokat, amibe Parker minden vita nélkül belement, tovább fokozva a káoszt. Az anonim fejlesztő szerint egy csomó alkalmazott lelépett, mert nem bírta a feszültséget, és a fejetlenséget. Egyszóval Parker megalomániája, és a SEGA határozatlansága vezetett ahhoz, hogy az Alpha Protocol nem lett tökéletes. Nem kell azonban kétségbe esni, mert a munkatárs szerint a New Vegas fejlesztése nagyszerűen halad, ott nincsenek ilyen gondok, sőt van már egy bejelentésre váró projekt is, ami szintén nagyon ígéretes, talán az lesz az, ami az Alpha Protocol lehett volna. A fenti a állítólagos fejlesztő véleménye, nem a miénk. Személyes tapasztalat alapján azt mondhatom, hogy az Alpha Protocol valóban nem hibátlan, de azért annyira nem is katasztrofális.