A 2012-es Alan Wake óta nem kaptunk nagy játékot a Remedytől, de mint kiderült, a finn stúdiónak talán jót is tett a viszonylagos csend, ami a munkájukat övezte az elmúlt években. Legalábbis erről mesélt Sam Lake, aki egy párizsi mesterkurzuson adott némi betekintést a kulisszák mögé.
"Megpróbáltuk megcsinálni az Alan Wake 2-t rögtön az első rész után, de ehhez természetesen szükség van egy megfelelő partnerre. Kell a megfelelő finanszírozás. És a megfelelő ötlet" - kezdte a Remedy alapítója. A kezdeti kísérletek viszont nem úgy alakultak, ahogy azt szerették volna, ráadásul mivel az Alan Wake a saját IP-jük (tehát nem adták el a Microsoftnak), különösen óvatosak voltak a folytatással kapcsolatban. A kísérletek azért nem voltak teljesen haszontalanok: "Prototípusokat csináltunk, demókat készítettünk és kísérleteztünk velük és végül ezekből született a Quantum Break ötlete, amit a Microsofttal valósítottunk meg, akikkel az Alan Wake kapcsán dolgoztunk együtt. De úgy tűnt, hogy az Alan Wake akkor nem működött, legalábbis nem úgy, ahogy szerettük volna" - fejtette ki Lake.
Bár a horrorsztori rajongói ennek nem feltétlenül örülnek, a Remedy írója szerint nem is nagy gond, hogy pár év eltelt az eredeti prototípusok óta: "Valahol végül is szerencsés volt, mert azóta sokat gondolkodtunk rajta, milyen lehetne egy Alan Wake folytatás. Útközben pedig sokkal jobb ötleteink támadtak, mint ahogy az Alan Wake-et befejezve elképzeltük a folytatást" - mondta.
Mit gondoltok, milyen újdonságot találtak ki a zseblámpás író kalandjainak folytatásához?