Nem sok játék története van annyira jó, hogy a befejező képsorok végére érve a látottakat a stáblista végignézése közben próbáljuk megemészteni, egyébként meg nem túl izgalmas fekete alapon fehérrel írt neveket figyelni hosszú perceken át. Játékosíthatjuk ezt úgy, hogy megpróbáljuk a magyar neveket megtalálni, de hasznosabban is el lehet tölteni az időt.
Nagyon ritkán fordul elő, hogy a fejlesztők formabontó módon már a stáblistát is úgy csinálják meg, hogy érdekes extra jeleneteket láthasson, aki marad, és az sem gyakori, hogy a felsorolás végére rejtsenek el valamit, de megesett már, és amikor ez történt, sokszor éreztük, hogy megérte maradni. Ilyen pillanatokból válogattunk az alábbi listára.
Marvel's Spider-Man
A Sony saját fejlesztői és partnerei rendszeresen fejezik be úgy a kiadó gondozásában megjelenő játékaikat, hogy előkészítik a terepet a folytatásnak, aztán majd a fogadtatás láttán eldöntik, lesz-e végül második rész vagy sem. Feltehetően már a Marvel's Spider-Man megjelenése előtt sem volt kérdés, hogy Peter Parker és Miles Morales sztorija továbbszövődik, hiszen az Insomniac két fontos jelenetet is tartogatott a legvégére.
A stáblista közben lejátszódó képsorokban Miles elárulta Peternek, hogy hozzá hasonló képességekkel rendelkezik, de ennél is izgalmasabb volt a második jelenet, amiben azt láthattuk, hogy Norman Osborn lakásában egy titkos labor van, amiben fia, Harry lebeg, majd miután Norman megérinti az üveget, csápok nyúlnak felé. Tudjuk, hogy a Marvel's Spider-Man 2-ben Venom is feltűnik - a jelenet azt sugallja, a szimbióta Harryt kerítette hatalmába, de nem lehetetlen, hogy az alkotók több csavart visznek a történetbe.
Batman: Arkham Asylum
A Batman: Arkham sorozat legelső részének vége egy nagyon rövid, mindössze néhány másodperces extra jelenettel zárult, ez azonban háromféle lehetett: minden esetben kinyúlt egy kéz a vízből, miután Batman elrepült a Batwingben, és megragadott egy TITAN feliratú ládát, a kéz azonban lehetett Killer Crocé, Madárijesztőé és Bane-é is. Nem tudni, mi döntötte el, hogy ki melyiket látja, és nem is volt jelentősége a további részekben (hacsak az nem, hogy megmutassa, a gonoszok életben maradtak), de legalább találgathattunk az Arkham City megjelenéséig. Hatásos lezárása volt egy kiváló játéknak.
Gears of War 2
Több emlékezetes pillanatot is láthattunk a Gears of War sorozat játékaiban, főleg az első három részben. Az Xbox 360 egyik legfontosabb szériájának részeit már csak azért is izgatottan vártuk, mert remekül készített fel minket a folytatásra a fejlesztőcsapat a befejezésekkel. A Gears of War 2 legvégén, a stáblista után Adam Fenix, Marcus Fenix apjának segélyhívását hallhattuk, holott azt hihettük, hogy ő már évekkel ezelőtt meghalt - hat éven át nem találkozott fiával. A Gears of War 3-ban aztán nagy szerephez jutott, ám az újraegyesülés drámai véget ért.
Horizon Zero Dawn
A Guerrilla nevét tíz éve még a Killzone sorozat miatt ismertük, de sokan, akik a Horizon Zero Dawn kapcsán találkoztak vele, már nem is tudnak arról, hogy a csapatnak volt egy másik sikeres franchise-a is a PS3-érában. Aloy kalandjai annyira emlékezetesre sikerültek, hogy teljesen elfeledtették a stúdió múltját, és kijelöltek egy új irányt számára. A megjelenéskor még nem lehetettek biztosak abban, hogy a HZD sikeres lesz, de azért előkészítették a terepet a Forbidden Westnek: a játék utolsó utáni jelenetében láthattuk, hogy HADES nem pusztult el, ráadásul a barátnak hitt Sylens ejtette fogságba, aki azt szeretné kideríteni, ki küldte ki az aktiváló jelet.
Call of Duty: Modern Warfare II (2022)
A 2022-ben megjelent Modern Warfare II egy teljesen új játék volt, nem a 2009-es, azonos nevű rész felújított, átdolgozott változata, így nem meglepő, hogy kimaradt belőle a legendás, reptéri mészárlást bemutató No Russian küldetés. Nem volt hasonlóan sokkoló misszió sem, ami néhány rajongóban hiányérzetet okozhatott, ám a végigjátszás után feloldott extra jelenet azt lengette be, hogy a folytatásban nem lesz óvatoskodás.
Miután befejeztük a kampányt, egy extra jelenetet találhattunk a menüben. Ebben egy repülő fedélzetén járunk, és oroszul halljuk beszélni a légiutas-kísérőt. Amikor egy kollégája az ételeket és italokat tartalmazó kocsit hozza, megkérdezi valakitől, mit kér, ám ő nem a felsorolásból választ, hanem salátát kér: valójában azonban a saláta fedelén egy pisztolytár található, a fegyver többi elemét pedig máshonnan szedi össze. Miután kész, kap egy üzenetet, amiben annyi áll: No Russian. Hogy a merényletet átélhetjük-e majd egy esetleges Modern Warfare 3-ban, vagy abban a kiegészítőben, aminek érkezését az idei évre jósolják, még a jövő kérdése.
Resident Evil Village
Nem kell minden történetet trilógiában elmesélni - így érezték ezt a Capcomnál is, ahol Ethan Winters a Resident Evil VII-ben induló sztoriját a Village-ben le is zárták. A stáblistás jelenetben a játék eseményei alatt még babaként megjelenő Rose-t láthatjuk tinédzserként, aki ellátogat édesapja sírjához, majd felbukkan egy fekete autó, és a lányt elszólítja a kötelesség.
Később a Shadows of Rose DLC-ben tűnt fel újra, őt irányítottuk, megtudhattuk, milyen képességekkel bír, és bizarr pillanatokat élhettünk át vele. Ugyanakkor ez az eseménysorozat a fent taglalt jelenet előtt zajlott le, így nem kizárt, hogy egy folytatásban még találkozunk az ifjú Winters lánnyal.
Detroit: Become Human
Számos szerethető karaktert vonultatott fel a Detroit: Become Human, könnyű volt a három főszereplőhöz, valamint a mellékszereplőkhöz kapcsolódni - mi több, a menüben minket üdvözlő és segítő Chloéhoz is, aki a játék minden indításakor tesz valamilyen megjegyzést. Ha sikerrel felszabadítjuk az androidokat, a végén ő is öntudatra ébred, és engedélyt kér a távozáshoz. Eldönthetjük, hogy búcsút intünk-e neki, vagy arra kényszerítjük, hogy maradjon - de bizonyára senki nem választotta az utóbbit. Ugye?
Portal 2
Kevesen gondolták volna, hogy a Portal 2 sztorija annyira erős lesz, amennyire végül tényleg az lett, de a készítők mindent beleadtak, és az alapvetően fejtörőkre épülő játékmenetet remekül egészítették ki egy történettel, amelyben nagy szerephez jut egy Wheatley nevet viselő robot, aki hol barátságos, hol ellenséges. A stáblista utáni jelenetben, az űrben lebegve fejtegeti, mennyire bánja és sajnálja, hogy elárulta Chellt, a főszereplőt. Happy end volt végül is a maga módján.
Assassin's Creed II
A bevezetőben említettük, hogy a néha a fejlesztők a stáblistába rejtik az extra jeleneteket - így volt ez az Assassin's Creed II esetében is, melyben miközben pörögnek a munkatársak nevei, láthatjuk, ahogy Desmondék menekülni kényszerülnek a templomosok elől. Összefutnak Warren Vidic tudóssal, majd harcba keverednek az embereivel - és ezt nem csak nézhettük, játszhattuk is. A modern kori szál itt még messze nem ért véget, a jelenetsor felkészített minket a folytatásra.
God of War (2018)
Gyönyörűen építette fel a Santa Monica Studio a 2018-as God of Wart, az egész játékot egyetlen, vágás nélküli, összefüggő történetként játszhattuk végig. Ha te is azt érezted, az lenne méltó lezárás, ha visszatérnél Kratos és Atreus házába, ahonnan a kalandok elindultak, egy extra jelenetet láthattál, mely előkészítette a folytatást. A csapat aludni tér, és ugrunk pár évet az időben: robaj veri fel őket, és villámok cikáznak az égből - az ajtón túl pedig Thor áll, aki megvillantja a Mjölnirt, jelezve, hogy nem barátkozni jött. Aztán visszatérünk a jelenbe, és folytatódik Atreus kiképzése.
Van még olyan stáblista utáni jelenet, ami nektek különösen beragadt? Írjátok meg kommentben!