„Haha, nem.” –hangzott el a picit gonosz válasz Mark Reintől, aki az Epic Games társalapítója. Az Unreal Engine 4 elvileg olyan jól skálázható lesz, hogy next-gen konzolokon, okostelefonokon, böngészőkben, de még egy intellektuálisan felsőbbrendű kenyérpirítón is elszalad. Akkor mi van a Nintendo dobozával?
A Wii U nagyjából hasonló erősségű hardveres kiépítéssel dolgozik, mint a PlayStation 3 és az Xbox 360. Mai viszonylatokban nem egy erőmű, de a mobiljainknál egészen biztosan erősebb. Az Epic hozzáállása a témához korábban elég ködös volt, így a Kotaku munkatársai szemtől szembe rákérdeztek, hogy „Az UE4 akkor megmoccan-e a Wii U-n?”.
„Ott van Wii U-ra az Unreal Engine 3” – kezdi magyarázatát Rein. „Az UE3 rengeteg remek játékot hajtott meg, és még mindig készülnek címek ezzel a motorral. Az Unreal Engine 3 nem fog csak úgy eltűnni, mert bejelentettük az utódját, de a célunk az Unreal Engine 4-el, hogy next-gen konzolokon működjön. Ha Wii U játékot akar fejleszteni valaki, arra ott az előző motor.” Rein korábban már elmondta a Videogamernek adott interjújában, hogy tulajdonképpen lehet portolni az UE4-es játékokat a Nintendo gépére, de ők maguk nem fogják felkészíteni erre.
Kicsit fura hozzáállás, de végül is védhető, ha úgy nézzük, hogy a Wii U tulajdonképpen nem tekinthető valódi next-gen konzolnak. Kérdés, hogy így mi lesz a sorsa hosszú távon, ha sem az UE4-et, sem az új Frostbite motort nem tudja befogadni. Persze konzol exkluzív címek futtatására alkalmas, de nem az volt az eredeti terv, hogy a multi-platform HC játékokkal is képes legyen megbirkózni?