Még meg sem jelent a PS3 új, Slim változata, máris megtudhatjuk, hogy előállítása bizony veszteséges.
Maga Kazuo “Kaz” Hirai, a Sony Computer Entertainment első embere beszélt erről egy interjúban. Tisztán pénzügyi szempontból a hardver gyártása és eladási ára közötti különbséget figyelve a készülék veszteséges. És "Kaz" szerint ez nagyon jó főcím minden cikknek, amely a témáról szól (jé, nálunk is ez a cím), pedig a nyereségességet és veszteségességet nem ilyen szinten kell vizsgálni. Az egész platformot kell figyelembe venni, amelyben benne van a PSN, benne vannak a játékok, a kiegészítők, a perifériák - ez pedig az előző üzleti év óta profitot, azaz nyereséget termel, így önmagában a készülék veszteségességét kompenzálja a PS3 sikere - mert bár a jelen generációs konzolok közül csak harmadik az eladásokban, azért a profitabilitás már eleve sikert jelent.
Ugyanebben az interjúban Kaz elmondta, hogy két fő oka volt, hogy logót lecseréltek a gépen (emlékezzünk, a régi, duci PS3-on a Spiderman betűtípusával a PlayStation 3 felirat olvasható, míg a slim PS3-on új betűkkel a Ps3 látható). Az egyik, hogy ezzel a betűtípusváltással is a megújulást, az új irányt akarták szimbolizálni, míg a másik ok sokkal praktikusabb - sok plakátra vagy hirdetésre a PlayStation 3 felirat nemigen fért ki, vagy túl sokmindent eltakart, mert nagyon nagy volt... az új Ps3 logó ebből a szempontból sokkal praktikusabb.