Amikor a THQ-t "széthordták", a Vigil lett a béna játékos, aki tesi órán ott áll egyedül, miután mindenkit kiválasztott egy csapatkapitány.
Valaki - a Crytek - azonban előrelépett a tömegből, és ugyan ő sem akarta magáénak tudni a Vigil minden porcikáját, felajánlott neki egy lehetőséget. A német kiadó úgy gondolta, ideje az Egyesült Államokban, egész pontosan a texasi Austinban, nyitni egy vadonatúj stúdiót, viszont ahelyett, hogy most látnának hozzá új embereket keresni, a Darksiders széria fejlesztőinek ajánlottak álláslehetőséget. A Vigil Games társalapítója, David Adams és 35 fős csapata így ezentúl a Crytek USA seregét erősíti, de a stúdióban természetesen újonnan érkező dolgozók is tevékenykednek.
Cevat Yerli, a Crytek vezérigazgatója leszögezte, hogy a Crytek USA-t nem a Vigil megmentése miatt hozták létre, hanem hogy összegyűjtsék az Austin-környéki tehetséges fejlesztőket - erre viszont remek lehetőséget adott a kialakult szituáció. Az újoncok elsősorban a Crytek online játékait fogják fejleszteni, de minden bizonnyal az AAA címeknél is közreműködnek majd. Az, hogy a Darksiders széria sorsa mi lesz továbbra is kérdéses, ugyanis a jogok továbbra is a THQ-nál maradtak.