A problémás és döcögős megjelenés óta hatalmas lépéseket tett előre a Microsoft az Xbox One pályafutásának egyengetését illetően. Rengeteg új játék jelent meg a platformra, ami miatt érdemes beruházni rá, főképp az exkluzívok terén sikerült jelentős javulásokat elérni, viszont a listát elnézegetve világossá válik, hogy az igazi nehézsúlyú versenyzőket jövőre tartogatja a cég.
Nem csak ígéretes újoncok találhatóak a listán, hanem nagy visszatérőkre is számíthatunk, amelyekkel az idei Halo 5-höz hasonlóan azokat a rajongókat is egy kicsit jobban meg lehet majd győzni, akik eddig még nem voltak teljesen biztosak benne, hogy szükségük van egy ilyen konzolra. Azért ennek tükrében is jó látni, hogy nem csak a folytatásokban bízik a cég. Listánkon, ahogy a PC esetében, úgy most is csak az exkluzívokat találjátok. Írjátok meg kommentben, hogy ti melyiket várjátok a legjobban.
Quantum Break - megjelenés: április 5.
Fejlesztő: Remedy Entertainment
Kiadó: Microsoft Studios
Műfaj: TPS
Amikor 2013-ban Sam Lake és a Remedy csapata leleplezte a következő játékát, mindenki a zseniális Alan Wake folytatásában reménykedett, végül azonban valami egészen meglepőt kaptunk. A belőtt irány ezúttal is egy külső nézetű akciójáték, a csapat szokásához híven megcsavarva néhány egyedi, korábban ki nem próbált ötlettel. A Max Payne-ben lefektetett alapokra építve a srácok ismét az időmanipulációra fektetik a hangsúlyt, de az egészet egy meglehetősen csavaros történettel fűszerezik meg.
A történet azért is fontos, mert a játékkal párhuzamosan készül egy filmsorozat is, ami a főhősök helyett a történet gonosztevőit fogja követni. A döntéseink a játékban befolyásolják majd a sztorit, míg a sorozaton keresztül többet megtudhatunk a szereplők hátteréről és motivációiról.
Gears of War 4 - megjelenés: 2016 vége
Fejlesztő: The Coalition
Kiadó: Microsoft Studios
Műfaj: TPS
Habár Marcus Fenix története lezárult a Gears of War 3 végén, ez nem jelenti azt, hogy ne volna még elmesélhető történet a Gears of War világában. A sorozat negyedik része jelenleg a platform egyik legérdekesebb címe már csak azért is, mert még szinte semmit nem tudni arról, hogy a harmadik rész befejezése után hogyan akarják folytatni a történetet.
Az viszont biztos, hogy a játék egy új szereplőgárdával indít majd és egy meglehetősen megváltozott világba kalauzol el minket, mi pedig nagyon kíváncsian várjuk, hogy miként fogják ennyi változás mellett megőrizni a Gears-feelinget.
Crackdown 3 - megjelenés: 2016. nyár
Fejlesztő: Reagent Games
Kiadó: Microsoft Studios
Műfaj: Nyitott világú TPS
Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a kötetlen játékmenet, ahol a drámai történet vagy a komplikált célok helyett a fejlesztők inkább a kezünkbe adnak egy játszóteret, melyen aztán azt csinálunk, amit csak akarunk. Elég csak a Just Cause 3-ra gondolni, viszont az Xboxnak is megvan az a sorozata, ami évek óta népszerűsíti ezt a fajta játékmenetet - ez pedig nem más, mint a Crackdown.
A harmadik rész nem csak azért lesz érdekes, mert lényegesen magasabbra emeli a lécet az elődeinél, hanem a mögötte álló technika is elég különleges: a Microsoft Azure segítségével felhőalapú számításokat is végez majd a játék, aminek köszönhetően sokkal komolyabb fizikai számításokat lehet majd elvégezni. Ez azért jó, mert így - a konzol felszabadult erőforrásait kihasználva - nagyobb pusztítást végezhetünk majd, mint eddig bármelyik részben.
Scalebound - megjelenés: 2016 vége
Fejlesztő: Platinum Games
Kiadó: Microsoft Studios
Műfaj: Akció-szerepjáték
Néhány kisebb ballépéstől eltekintve egyetérthetünk abban, hogy a Devil May Cry megalkotásával híressé vált Hideki Kamiya és csapata, a Platinum Games még nem tettek le az asztalra igazán rossz alkotást. A Vanquish, a Bayonetta és a Metal Gear Rising is rendkívül intenzív, patentul megcsinált akciójátékok voltak, csurig töltve adrenalinnal. A Scalebound ugyan megbolondítja ezt pár szerepjátékos elemmel, de az izgalom valószínűleg így sem marad el.
A játék története szerint a főhős Drew valamilyen módon átkerül a titokzatos Draconis világába, ahol aztán az élete végleg összefonódik egy Thuban nevű sárkánnyal. Segítségével természetesen a világot fenyegető gonosz birodalmat kell legyőzniük. Thubant egy mesterséges intelligencia irányítja, de Drew adhat neki parancsokat harc közben, valamint ő maga is különféle fegyvereket használhat. Lehetne még sorolni, hogy mitől izgalmas ez a játék, de a lényeg annyi, hogy van benne egy saját sárkányunk, a főhős pedig menő fejhallgatót hord.
ReCore - megjelenés: 2016 tavasz-nyár
Fejlesztő: Comcept, Armature Studio
Kiadó: Microsoft Studio
Műfaj: Akció-kaland
A ReCore mindenképpen a legutóbbi E3 egyik legérdekesebb meglepetése volt. Senki nem számított a játék bejelentésére, viszont a trailer, amivel debütált, egyszerre volt titokzatos és elbűvölő. A dolog érdekessége, hogy egyszerre két csapat is dolgozik a projekten, a történetért és a játék világáért a Keiji Inafune (a Mega Man kitalálója) által alapított Comcept felel, míg a technikai oldalról a texasi Armature Studio gondoskodik.
Sajnos a nagy titkolózásnak az az eredménye, hogy a játékmenetről még nem igazán tudunk semmi konkrétat mondani, viszont már a trailer is akkora hatással volt ránk, hogy semmiképpen nem vesszük le róla a szemünket.
Nyilván nem csak emiatt a maréknyi játék miatt érdemes jövőre az Xbox One mellett dönteni, hiszen rengeteg érdekesség jön még (igaz, ezek PC-re is): ott van a Fable Legends, vagy a Halo-sorozat stratégiai vonalát folytató Halo Wars 2, az indie oldalról ott a zseniális rajzfilmszerű platformer, a Cuphead, de az Inside-ra és a Sea of Thieves-re is mindenképpen oda kell majd figyelnünk. Idén is sokat erősödött az Xbox One választéka, a 2016-os felhozatallal viszont már abszolút nem tréfál a Microsoft.