Sokak számára érthetetlen lehet, hogy a Microsoft miért döntött úgy, hogy most előhozakodik egy Kinect nélküli, olcsóbb Xbox One kiadással és ezáltal felszabadítja az általa lefoglalt forrásokat a fejlesztők részére, de Phil Spencernek határozott véleménye van erről.
A Polygonnak nyilatkozva Spencer kifejtette a filozófiáját, miszerint először a konzolt kell eladnod, mielőtt értékesíteni tudod a Kinectet. Az Xbox divízió újdonsült vezetője kijelentette az interjúban, hogy az árcédula igen fontos és szerették volna megadni az embereknek a választás lehetőségét, hogy ha egy új konzolt mennek vásárolni, akkor elérhető áron kapják meg azt. A 100 dolláros árcsökkentés nem triviális dolog, szükséges ahhoz, hogy versenyképes legyen az Xbox One konzol, majd később okot adunk rá, hogy az emberek bővítsék a rendszert a Kinecttel, amikor csak tehetik.
Spencer továbbra is úgy gondolja, hogy hiába lehet majd önállóan is megvásárolni a Kinectet, akik már az első napon beszerezték az eszközt a konzollal együtt, azoké hosszútávon a legjobb Xbox One élmény, de a választási lehetőség miatt nőni fog a jelenlegi generációs masina felhasználóbázisa. Az Xbox részleg feje azt is kifejtette, hogy a Kinect a fejlesztők számára is opcióként áll fenn, használhatják a speciális funkcióit a munkájuk során, de akár el is hagyhatják azt.
A Kinect nélküli Xbox One 399 dollárt kóstál, a különálló kamera viszont csak ősztől lesz elérhető. A konzolt szeptember ötödikéktől vásárolhatják meg hivatalosan a hazai játékosok, kétféle kiszerelésben (alapkiadás és Kinectes).
Szerintetek jól látja Phil Spencer a dolgokat?